Nina H
Det måste vara lönande att sälja byggmaterial i Sverige. Vi skall sätta glasmosaik på väggarna i gästtoan (ca 12 m2) och mosaiken skulle gå på nästan 5 000. Nu har vi sån tur att vi kan köpa den i Spanien och det kostar under 2 000!!!
Jag har även hört om andra som importerat material till ett helt hus o dyl. Det blev mycket billigare trots frakten. Undra på att det är så dyrt att bygga i Sverige.
Fredi
Hade ni även kollat priserna på "lågprisbyggmarknaderna" (Bauhaus, Rusta etc)?

Hugha... det här kan bli farligt med tanke på tidigare diskussioner i småprat... Kritik mot byggare och nämnande av lågprisbutik i samma tråd...
Betty
Visst är det trist när det har bråkats så mycket att man knappt vågar skriva nåt utan att väga sina ord på guldvåg... sad.gif
vihemma
Jo det verkar bli vanligare, verkar som att folk behöver avreagera sig?! huh.gif

...då kan man ju lägga ner den energin på ogräs eller flytt av stenbumlingar ute i trädgården. blink.gif
gammelnalle
CITAT (Betty @ 04-05-2004, 00:40)
Visst är det trist när det har bråkats så mycket att man knappt vågar skriva nåt utan att väga sina ord på guldvåg... sad.gif

jo , jag har fått känna på det... därför försöker jag att hålla mig till "relativt o-komplicerade" ämnen numera... TROTS att det kliar i debattfingrarna....
Startade en tråd för någon månad sedan om Svenska matpriser.... men den spårade snart ur...

MEN!!! jag tror ändå att de mesta av "att det blir fel/går snett" INTE beror på att vi vill illa, men att vi inte har allt annat runt omkring oss som förmedlar VAD vi egentligen tycker: Kropps-språket, betoningar, osv.
Smileys är BRA men inte tillräckligt.

OM 10-15år kanske vi klarar att kommunicera bättre enbart via text än vad vi gör idag. ????

Åså är ju kvinnor helt omöjliga att förstå sig på ?? wink.gif

Inte bara i text, utan även i verkliga livet!!!

sleep.gif sleep.gif sleep.gif
smile.gif smile.gif laugh.gif
Nina H
Ja, vi har kollat massor med priser i Sverige, det billigaste kostade något på 300 kvm, men den var långtifrån så snygg som den vi såg i Spanien.
Där kostade den drygt 100 kr + att jag fick 15% rabatt utan att ens fråga!

[QUOTE] Visst är det trist när det har bråkats så mycket att man knappt vågar skriva nåt utan att väga sina ord på guldvåg... [QUOTE]

Friskt vågat.......

[QUOTE]Åså är ju kvinnor helt omöjliga att förstå sig på ?? [QUOTE]

Jamen, tänk så spännande.....

(Få se nu om jag kunde det där med taggarna)
Nej, det kunde jag inte - hur gör man????
magiana
CITAT
(Få se nu om jag kunde det där med taggarna)
Nej, det kunde jag inte - hur gör man????

Klicka på "Stäng taggen" när du har citerat färdigt.
Nina H
CITAT
Klicka på "Stäng taggen" när du har citerat färdigt.

Såhär?
det funkade ju - Tack!
Gör man likadant när man skall lägga in bilder?
Nanna
Ja, det är helt sjukt vad dyrt! Vi ville kakla vårt badrum och det skulle kosta över 10 000 för bara kaklet, sen tillkommer ju en hel del andra saker.
Fast de som säljer kakel är ju nog inte så fattiga heller... Skulle tro att det är de och såna som säljer husvagnar som tjänar bäst på att sälja.
Fredi
Jag fick ett tips om hur man blir väldigt rik:

Köp in billiga plastprylar från sydostasien och sälj dem som dyra heminredningsdetaljer!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon