JennyB123
Hej,
Jag satte en carmencitarönn förra året. Den var då liten men tät, grön och fin.

I år mår den inte bra. De nya skotten blir gula och torkar ihop och den är nu väldigt gles (se bild).

Är det någon som vet vad felet kan vara? Borde jag ersätta trädet med något annat eller har den fortfarande chans att kunna bli fin?

Tack på förhand!
Huggorm
Jag tycker den ser torr ut. Bor du möjligtvis i östra delarna av landet som haft det varmt och torrt den senaste månaden? Det kan också bero på skador på rötterna så den helt enkelt inte klarar att suga tillräckligt mycket vatten.
JennyB123
CITAT (Huggorm @ 27-06-2021, 09:27) *
Jag tycker den ser torr ut. Bor du möjligtvis i östra delarna av landet som haft det varmt och torrt den senaste månaden? Det kan också bero på skador på rötterna så den helt enkelt inte klarar att suga tillräckligt mycket vatten.

Hej, stort tack för svar! Det är möjligt att den blev för torr i maj/början av juni.
Brukar de återhämta sig om man vattnar upp dem igen?

Mvh Jenny
Huggorm
Åtminstone vanliga rönnar hämtar sig bra från torka, vet inte hur det är med carmencitarönn. Men det går nog bra.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon