Challe
Hej!
Ska odla gubbar hade jag tänkt mig. Hittade två plantor för 80 kr på lilla lokala torget i Enskede. Nu undrar jag om någon har något bra tips om var man kan hitta billigare i Sthlms närhet. Jag satte mina i lerjord, hoppas det funkar...
unsure.gif
Jan af Lisö
2 plantor för 80:-låter ju huttlöst !!!

Z säljer för 17:-/planta om jag inte minns helt fel (www.zetas.nu och gå till katalogen):

JORDGUBBAR Fragaria x ananassa Pris 1 st Pris 10 st
++ - - ’Elin’, remonterande I-VI Co 17:- 129:-
++ - - ’Honeoye’ I-V Co 17:- 129:-
+ - - ’Korona’ I-VI Co 17:- 129:-
++ - - ’Maxim’, stora bär I-V Co 17:- 129:-
+++ - - ’Rebecca’, remonterande smulgubbe I-IV Co 17:- 129:-
++ - - ’Sara’, smulgubbe I-V Co 17:- 129:-
+ - - ’Senga Sengana’ I-VI Co 17:- 129:-
- - ’Snöboll’, vit jordgubbe, för allergiker I-IV Co 17- 129:-
+ - - ’Zephyr’ I-VI Co 17:- 129:-

Jag har för mig att övriga plantskolor i Stockholm ligger på samma nivå son Zetas. Om Du bor i Enskede så ligger även Trädgårdshuset i Skarpnäck nära och jag tror att även Coop Forum i Handen säljer jordgubbsplantor.
ThomasJ
Jag såg att Plantagen sålde för 11kr. De var rätt små, och sorten kommer jag inte ihåg. Det var i fredags..

/Thomas
Nina H
På hemsidan på Ulriksdals slottsträdgård kostar de 15:- st. (utom de vita)
http://www.rappne.nu/
Klicka på Sortimentslistor 2004, perenner.
Challe
Tack snälla ni för alla svar!
Nu blir barnen glada!
Hälsningar
C.
Exotic
MMmmmmmmmm rolleyes.gif
Vad bra tips man fick på gubbar & dem vita oxå smile.gif wub.gif

MVH
160kvm stort hus
Och på Ica maxi i haninge sålde dom förra året jordgubbsplantor för 5:90 kr st.
helt ok jordgubbar....

Men jag fick ca 100 plantor av en väldigt snäll och trevlig tjej här på forumet.
Det jag betalade var frakten på ca 84 kr...
Helt ok.

Så fråga här, tror hon hade en tre hundra plantor kvar.....

Mvh G
Fenja
Jag vågar inte lova bort flera just nu, ska skicka de sista bokade på måndag den 10 maj, sedan vet jag! Maila mig gärna på söndagkväll så kan jag ge besked, för jag skänker dem mycket hellre än komposterar dem. Det är Koronajordgubbar.
Mvh
Fenja
Lannhagen
köpte på plantagen i våras. Har för mig att dem kostade 79:- för 10 plantor, det var billigt, men det visade sig att nära hälften tyvärr var smultron......
kristerh
Köpte på Bakker för några år sedan en jordgubbssort som blommar hela sommaren rolleyes.gif om och om igen...så jag har jordgubbar hela säsongen.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon