Mi70
I vår förening skall vi ersätta en stor rundel vid återvändsplanen på vår gata med gräs och ett vårdträd där det tidigare varit buskar och en flaggstång. Alla buskar skall grävas upp och sättas ner på andra ställen utom en omgång taggbuskar ingen varit förtjust i, det var fritt fram för vem som ville ha några.... tongue.gif

Jag lassade fullt hela kvällen igår och har nu satt en häck mot de förhatliga grannarna samt delvis ut mot allmänningen, så att häckdelen nu formar ett L. Buskarna är misskötta men söta som jag minns det från förra året. Det är låga buskar med röda stammar och taggar, som dock är ganska mjuka att ta i. Bladen är gröna och jag gissar på någon slags parkros då blommorna är små, delvis fyllda och ljusrosa. Buskarna är låga, ca 40-70 cm höga, och aldrig klippta. Återkommer med bilder då de börjat blomma, så kan man kanske få lite hjälp! biggrin.gif De har röda runda nypon som fortfarande sitter kvar på vissa ställen.

Det blir riktigt snyggt mot grannarna, förhoppningsvis slipper jag katterna som går mellan oss, och förhoppningsvis slipper jag jaga min tvååring över deras tomt, till deras stora fasa.,..... sad.gif
Fenja
Grattis! Det låter som rosen The Fairy. Sök på google.se/bilder så kan du se om det är den.
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon