LinaFina
Jag behöver fler stöd till kommande trädgårdsmedborgare (klematiser wub.gif ) Eftersom buskarna börjar ta slut så får väl fristående ställnigar bli knepet. Har sett i flera olika tidningar typ Rolls royce- klätterställningen: ställnig av järn toppat med ett blått glasklot. Är det nån som vet vart man får tag i sådana? Postorder? Plantskolor/Garndencenters i södra Sverige? Pris?

(Psst vad betyder de olika ikonerna man kan göra famför varje inlägg, kamera = foto, men vad betyder huset, pilen, tummen osv?? Nyfiken.)
Hannele
Lite fantasi! Fler besök på loppis - och lite mod...
Vackert att även klä en korgstol med klematis och murgröna,
ibland kan man hitta tidningställ av metall, såna som finns i butiker. Och en glaskula på toppen!?! rolleyes.gif
Helen i Skåne
Jag använder mig av armeringsjärn som rostar så vackert, det kommer att bli ÄNNU fler än de jag redan har. Om man kapar ett armeringsjärn på längden så det är ca 5o cm högt kan man ställa det i en båge runt pionbuskarna som stöd. Det har jag gjort och det funkar jättebra. Det syns i och för sig inte alls när de blommar men å andra sidan är det läckert nu när det syns tillsammans med bruna blad och stammar...
Man kan linda in glaskulor i ståltråd och fästa lite var som helst, jag har gjort en variant och klätt in min smidesljuskrona. Fast då använde jag silvertråd och hade målat kronan i silverfärg. Många år sedan nu men den står sig än. laugh.gif
LinaFina
Kom just på värsta idén.. Man kunde ju få tag i smala höga bitar armeringsjärn o sedan hänga på glasprismor (Gjorde en spalje en gång m nät där jag virade fast blå glasbitar..)

Tack för tipsen! Kändes som hjärnan låst sig, men nu börjar den nog tänka igen!
Hannele
Trädgården är en länk mellan hemmet och naturen,
som Emma Lundberg sa redan på 30-talet.
Vardagsrummets kristallkrona ska smälta in i trädgårdens prismor...
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon