Full version: Fuchsiasticklingar
Fenja
Jag ska få en del orotade fuchsiasticklingar, hur rotar jag dessa bäst? I vatten eller direkt i kruka?
Mvh
Fenja
belle
Jag har provat bägge delarna och för mig har det funkat bäst att rota dem i vatten.
Fenja
Tack, då provar jag med det!
Mvh
Fenja
tulle
Jag rotar dem alltid i jord hälsar Ulla (ja, det är jag).
Fenja
Okay, jag kan dela på dem - hälften i jord och hälften i vatten - så kan jag ju se vilka som börjar växa snabbast!
Tack!
Fenja
LillaTiger
Jag satte ner mina i en plastburk med jord i. Och så lite plast över i ett rätt
ljust fönster utan för mycke sol. Det tar kanske en, en och en halv vecka
för dem att rota sej så.. =)
Jag vattnade bara så att jorden blev fuktig när jag satte dit dem. sen fick
de sköta sig själv.
Har du en genomskinlig burk så ser du när det blir rötter.. lite kul.. =)
annchapanncha
Mina har precis rotat sig i vatten.

Jättekul.
Fenja
Sticklingarna kom med posten idag! Jag har satt en del i vatten och en del i jord. Hoppas att det går fort och att de börjar blomma snart, de är så vackra!
Tack för alla tips!
Fenja
Almdalen
CITAT (Fenja @ 05-05-2004, 12:21)
Sticklingarna kom med posten idag! Jag har satt en del i vatten och en del i jord. Hoppas att det går fort och att de börjar blomma snart, de är så vackra!
Tack för alla tips!
Fenja

Det viktigaste när du sätter dem i jord är att inte packa jorden, blanda gärna jord med lecakulor. Du måste toppa sticklingarna när de börjar växa, så blommningen får du vänta lite på.

/Ingegerd
Fenja
Tack för det tipset Almdalen, jag arbetade några år på en handelsträdgård där det skulle "hårdkrukas" så jag har nog en tendens att göra det hemma med!
Mvh
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon