Maria i Alingsås
Nån som vet vad de heter och var man kan köpa en begagnad? Vad kan de kosta? Jag ska bara ha den inne i trädgården. Ni vet såna där små som brukar köras på kyrkogårdarna.....

unsure.gif
Ralf
bobcat tex? TAKE-JOB? uppskattad kostnad för en begagnad ca 30.000-100.000. Finns tex på Gula tidningen under "maskiner", men inte särskilt ofta. De begagnade maskinera byts in av handlarna och exporteras.
Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Rikigt - 50 lappar minst suck suck. Tänk vad kulman kunde ha haft impat på grannarna LOL

Hälsar Ingrid
Gossen Ruda
Bara en stillsam fråga med tanke på hur din tomt ser ut: Behöver du inte en kran också? rolleyes.gif

Annars har jag ett tips till Maria. En man med mycket muskler.
Ingrid på Västkusten
Tjena Åke,

Nää *egentligen* om man skall tänka på hur tomten ser ut så behöver jag en vinsch - en RIKTIG en- > tyvärr så startar de på 10 lappar för en riktigt bra en och det är då exklusive bana etc etc. Men vi tänker biggrin.gif

Hälsar ingrid
MariaS
Liten grävmaskin?!
Definitivt inte en Bob-cat om du inte vill så om gräsmattan varje gång du har kört över den. Bob-cat och Zetor är hjulburna maskiner och river upp allt de får fäste i! sad.gif mad.gif
Rekomenderar istället en bandburen liten maskin. Det finns faktiskt så små så att det inte finns hytt på dem en gång (Vi kallar dem "mister spade")
Tyvärr är väl inte balansen så bra på dem. Så de bästa maskinerna jag kan rekomendera (Gubben är i branschen) är: 1 tons Kubota, Volvo, Neuson, Airman. Dessa maskiner är också runtomsvängande, så man måste inte köra runt med maskinen hela tiden när man flyttar på massorna. smile.gif
Räckvidden brukar ligga på ca 2 meter på dessa maskiner och de kan lyfta ca 800 kg. (Apropå vinchen)
Ca. priser ligger på från 15000:- till 100000:-. bättre begagnade.
Enklast att hitta någon är att söka på någon entreprenadsida som ATL, Tidningen Land eller liknande.

MariaS
Ralf
CITAT (MariaS @ 04-05-2004, 23:56)
Liten grävmaskin?!
Rekomenderar istället en bandburen liten maskin. Det finns faktiskt så små så att det inte finns hytt på dem en gång (Vi kallar dem "mister spade")
Tyvärr är väl inte balansen så bra på dem.

En lite varning bara, det sker fler o fler olyckor i "hemmet". Maskinerna kan välta och är det ingen hytt på dem så ja...
ingmet
HÅKMA - bäst i Sverige på trädgårdsmaskiner

Hyffsade priser, bra service och otroligt kunniga.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon