Full version: Krolliljor
asalouise
sad.gif Det verkar som om det inte går att köpa krolliljor. Måste kanske ärvas?
Hej från Åsa
Fenja
Titta på Odlas förstasida under Trädgårdssajter, du kanske kan hitta något där?
Mvh
Fenja
FiaLisa
Lilla Fiskaregatans Trädgårdsbutik har krolliljor.
Gossen Ruda
Det var ett sabla pris, 80 spänn per lök!!! Och jag som grävde upp mina gratis. rolleyes.gif
torvan
Bor du i Stockholmstrakten så har Zetas också. Torvan rolleyes.gif
azofia
De är dyra att köpa, men väl värda pengarna, de förökar sig ju rätt lätt.
Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik har även de krolliljor, men om de har det nu vet jag inte.
magiana
Impecta har frön, om man nu klarar av att vänta några år på blomningen...
tulle
Om du skrivit en vecka tidigare kunde fått vita krolliljor av mig, jag grävde upp de sista i måndags, dessförinnan har kastat massor av dem.
tulle
Gossen Ruda
Tänkte först att där gick Åsalouise miste om en chans, men vid närmare eftertanke var det nog tulle som stod för missen. Du hade säkert kunnat kränga lökarna för 50 spänn styck!!!!
asalouise
CITAT (FiaLisa @ 05-05-2004, 08:06)

smile.gif I morgon bär det av in till Lilla Fiskaregatans trädgårdsbutik! Hoppas dom inte är slut...Annars vet jag var jag ska spana nästa år!
Tack för hjälpen!
Virgo
CITAT (tulle @ 05-05-2004, 20:35)
Om du skrivit en vecka tidigare kunde fått vita krolliljor av mig, jag grävde upp de sista i måndags, dessförinnan har kastat massor av dem.
tulle

På gränsen till straffbart?
Kasta vita kroliljor?
Berith
CITAT (Virgo @ 06-05-2004, 01:04)
På gränsen till straffbart?
Kasta vita kroliljor?

ohmy.gif mad.gif wacko.gif huh.gif unsure.gif Många gubbar som passar in här....

sad.gif sad.gif sad.gif Jag vill också ha vita krolliljor!
Gossen Ruda
Mina är vita så jag skulla gärna vilja ha röda också. Jag kanske kan dela med mig så småningom. Dels så verkar dom föröka sig i rabatten, dels så frösådde jag förra året. Har inte räknat dom men det har kommit en del blad i baljan.
fiffigafrun
Men Tulle lille! tongue.gif

Inte får du väl kasta vita krolliljor som är en raritet nästan! Du hade kunnat skicka dem till mig istället.

/Karin
inkan
Hej
Är de fridlysta eller kan man gräva upp i skogen...?
/inkan
myskmadra
Jag har hört att krolliljor lätt angrips av löss.
ohmy.gif Är det nån som vet hur man kan förebygga ett angrepp? Häromdagen hade nån lagt ut bilder här med spirande krolliljor och jag inser nu att de växer lite här och var på vår lilla tomt! Rosa eller vita det återstår att se.
På Weibulls citybutik i Stockholm brukar de för övrigt sälja krolliljelökar, både vita och rosa.¨

Hälsar
azofia
Weibulls i City är ju grymt dyra på allt tycker jag, tar ut överpriser på det mesta, men det har väl med hyrorna i stan att göra antar jag.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon