Hjoso1
Är det någon som vet vad det här är för träd? Ser ut som nåt sorts ärtträd? Men lyckas inte hitta någon sort som har det här klotformade växtsättet..
Sen växer det också extremt snett- gissar att man inte kan göra nåt åt det. Men vem vet, någon kanske sitter på ett magiskt knep? ��. Har tankar på att ta ner det, men gör ju lite ont i hjärtat att ta död på nåt levande. Det ser ju ändå lite bättre ut nu när det är grönt iallafall!
Gunilla T
Ser ut som en sibirisk ärtbuske som någon stammat upp och format till ett träd. Jag tycker det är fint, kanske kan du försiktigt räta upp det genom att slå ner en kraftig påle en bit ifrån trädet och med hjälp av ett bälte eller liknande räta upp det, lite i taget.
Hjoso1
Ja det kanske är det då!
Låter ju hoppfullt om det kunde gå att räta upp det ☺️ Ska testa och se vad som händer!
Huggorm
Det är ju en extrem form för något som vill växa som en buske, den enorma kronan gör antagligen stor belastning på det stackars rotsystemet. Eller med andra ord, du kanske inte lyckas räta upp trädet och får det att stå bra själv sedan.
Hjoso1
Ja det kanske är så.. jag får testa, funkar det inte så får jag väl antingen se charmen med det eller ta fram motorsågen 😂
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon