Mi70
Jag bor i Stockholm och fick mina perenner för ett tag sedan. De är omplanterade i stora krukor, planteringsjord och sand blandat, står på uteplatsen, i sol visserligen men trivs ändå, över natten med fiberduk. Alla har tagit sig synligt, UTOM tremastarblomma, och de båda gräsen...... De är fortfarande bara bruna stumpar som sticker upp ur jorden. Är dessa så långsamma, särskilt gräsen undrar jag över, eller är något fel???? huh.gif
Maria i Helsingborg
Här är det också skilda resultat. Negativa sådana står just tremastarna för som bara blivit lite grönare. Annars ingen förändring..... wink.gif
Hostan var visst sjuk på allvar huh.gif
Ingis
Mitt gräs har inte heller synts till ännu.
cala98
Hostan var visst sjuk på allvar [QUOTE]
Jag fick min Hosta idag. Vaddå sjuk? Hur långt ner ska övre knölen planteras?
cala98
CITAT (Maria i Helsingborg @ 05-05-2004, 11:28)
Hostan var visst sjuk på allvar huh.gif

Vadå som sagt var? ..(Jag gjorde fel nyss)
pialotta
Min hosta växer så det knakar, tremastarblomman var näst sist men har börjat nu, kom med ett långt smalt lila blad, ser det ut som.
Hoppas att era tar sig!
men min pion verkar livlös, ingenting har hänt.

Mina står fortfarande i krukor och jag tar in dem på natten till ouppvärmt utrymme. Jag vet inte hur länge jag skall hålla på med det. kanske sätta ut dem och kan jag täcka med halm på nätterna? (har ingen fiberduk och avser inte att köpa heller...)
Pionen får nog bo kvar i sin kruka tills den visar liv.
AgnesC
Jag känner mig rätt så besviken i år, mina perenner kom för en dryg vecka sedan, betydligt senare än förra året, slarvigt packade, en del låg utan plastpåse. Dessutom var nästan alla mycket mindre än förra året, tex floxen bara en pytteliten sudd av rötter utan minsta tecken på liv. Jag känner mig väldigt besviken eftersom jag förväntat mig samma kvalitet som förra året! Jag funderar på om vi som fått våra leveranser så sent fått "avskrapet"?
Mi70
Hmm, jag tyckte allt var fint, alla utom tremastaren var jättebitar, med rötter och trådar och knölar så stora att jag fick leta fram större krukor! Tremastaren var endast en liten tråd kändes det som...... sad.gif

Kanske beror det på var man bor, jag bor i Stockholm och fick ju inte först direkt...........? huh.gif
Maria i Helsingborg
CITAT
Vaddå sjuk?

Det var ett skämt "host, host" - eftersom den inte tagit sig, jö rolleyes.gif
Betty
CITAT (AgnesC @ 06-05-2004, 09:19)
Jag känner mig väldigt besviken eftersom jag förväntat mig samma kvalitet som förra året! Jag funderar på om vi som fått våra leveranser så sent fått "avskrapet"?

Skrämmande tanke! ohmy.gif Och jag som inte har fått min leverans ännu!!! sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon