Eva Swahn
05-05-2004, 11:31
Hej alla som har följt mitt liv i radhus"idyllen". Nu har jag köpt ett litet hus lååångt bort från mobbningsbenägna och tjafsande radhusgrannar. Jag flyttar under sommaren nordoståt, men kommer att befinna mig i zon 1. Allt jag har petat ner i min täppa tar jag med mig. Det har jag redan grävt upp och satt på en mellanstation, men bara vår Herre vet vad som kommer att överleva. Men det struntar jag i. Mina växter ska inte behöva stå ut med grannarnas smälek.
Jag får nu en större trädgård, cirka 1500 kvm. Naturtomt har det blivit på grund av att ingen har gjort nått av den sen de gamla paret vandrade vidare. Grannar kommer jag att få på en sida, men på avstånd. Sen har jag bara natur omkring mig. Och nära till vatten och naturskyddat område. Här kan jag göra precis som jag vill!
Det är ett litet rött hus i ett och ett halvt plan, med vita knutar och fungerande kakelugn. Under laminatgolv och plastmattor ligger fina trägolv. Jag har kommunalt vatten och avlopp och bredband kommer. Alltså både moderniteter och vild natur. Kan det bli bättre?
Nu kommer jag att kunna ställa många nya frågor om smått och stort.
ThomasJ
05-05-2004, 11:45
Då får man passa på att gratulera till huset!

Låter jättehärligt!!!

Skönt för dig att slippa de "knäppa" grannarna..
/Thomas
Copycat
05-05-2004, 11:46
GRATTIS Eva ! Vad skönt för dig. Jag har flyttat två gånger och grävt upp alla perennerna båda gångerna, det har gått bra. Bara man ser till dom så att dom har vatten medan dom väntar på plantering. Jag hoppas också kunna lämna "radhusidyllen" så småningom. Ta väl hand om dig och din nya fristad.
Stort Grattis Eva!!!
Det låter ju jättebra det där, rena drömstället! Hoppas dina telningar överlever så du får sätta igång att förverkliga dina trädgårdsdrömmar senare i sommar.
Hannele
05-05-2004, 11:50
Grattis Eva! Det nya stället verkar toppen.
Eva i Skåne
05-05-2004, 11:55
Grattis Eva! Det låter som du hittat ett paradis. Lycka till.
andersen
05-05-2004, 11:55
Ja GRATTIS måste vara som att vinna på tipset för dej, lycka till med flytten, hoppas att dom har lärt sig något och beter sig bättre med dom nya grannarna.
Fialotta
05-05-2004, 11:57
Jätte Grattis!
Låter som rena idyllen...kan det bli bättre...önskar dig all lycka efter allt tjafs du haft med grannar
Ingrid på Västkusten
05-05-2004, 11:58
Grattis!
Spar en slant till 'alltdetsom krasarihopiallafall' när man flyttat in - ofta behöver man också så otroligt mcyekt just första året. Gudars skymning vad jag är GLAD för Din skull!
Hälsar Ingrid
Vill också instämma med ett stort GRATTIS till nya huset. Och önskar dig lycka till. Allt kommer säkert att bli jättebra på nya stället.
Pia
kerstin z5-6
05-05-2004, 12:09
åh, det låter ju helt underbart! så vill jag också bo...
Åsa K, zon 1
05-05-2004, 12:36
Jättegrattis Eva!
Hoppas du nu får det lugn som du förtjänar
Grattis Eva till ditt nya hus! Låter som ett drömboende! Håller med Ingrid på Västkusten om att det är bra med en sparad slant vid husköp. Vad skönt att du slipper de där jobbiga grannarna också! Nu får du ju äntligen skapa ditt eget drömboende utan andras påpekanden, måste vara JÄTTESKÖNT!

Lycka till!/Ann-Louise
Stort grattis ska du ha för nya huset, för att slippa gamla grannarna och framför allt för en större trädgård!
Monica M zon 4
05-05-2004, 14:45
Supergrattis Ewa!

Så skönt för dig att slippa radhusidyllen och få en egen trädgård som du kan härja i precis som du vill!
Almdalen
05-05-2004, 15:14
Instänner i Gratulations kören, skönt för dig att du hittat ett drömställe. LYCKA TILL!!!
/Ingegerd
vickeva
05-05-2004, 15:42
Grattis, förstår att det känns skönt att komma ifrån det gamla stället. Du kan väl visa bilder av ditt nya boende???
kryddan
05-05-2004, 18:50
Låter som du funnit rätt ställe. Håller tummarna för att du kommer trivas och att de grannar du trots allt får är av den snälla sorten
instämmer me alla föregående
GRATTIS
o lycka till
ska bli kul o se o höra om alla dina nya ideer i den nya trädgården
Ingrid på Västkusten
05-05-2004, 19:23
Eva -> Du har inge trassel med å bli av med 'gamla stället'? Bara en tanke.....
Hälsar ingrid
Grattis Låter som ett riktigt lyft. Vore kul om du kunde fixa bilder på nya stället, kanske före flytten för sedan blir det väl en tid då du inte får så mycket tid för oss på Odla. Känner mig jätteglad för din skull.
Helen i Piteå Zon 5
05-05-2004, 21:07
Åhhh vad kul! GRATTIS till ditt nya hus, jag är säker på att du kommer att stortrivas där, du har beskrivit det så mysigt, nu kan du plantera massor av nya rabatter och det bästa av allt....du gör som du vill. / Helen
Massa grattis, Ewa!! Vi bor som du, med grannar på håll och det är helt underbart!
Kramar och lycka till!!
Instämmer med alla föregående!! Skönt för dig att äntligen få lugn och ro! Nu kan du koncentrera dig på dig och din EGEN trädgård!!!!!

Vad roligt, jag gläds med dig! Låter perfekt, lycka till med allt.
Iris i V-botten
05-05-2004, 23:26
Grattis och lycka till med ditt nya bo.
Väntar med spänning på att få höra om dina planer för denna trädgård.
För med din fantasi lär det bli kalas.
Stort grattis och lycka till!!
*drömmer om eget hus*
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.