|
Hur mycket skall du ha för honom. Är han bra på nå´t annat? Kanske spekulant om priset ör det rätta
Skämt å sido, visst var det tråkigt med din bil, men den går väl att fixa till. Tur att det inte var gubben som blev tillknycklad, fast det kanske du har fixar nu i ilskan. Annika
La Strega
05-05-2004, 12:31
Kanske ingen tröst men det är sånt som händer...vi har ganska många bilar på liten yta (pappa 2, mamma 1, jag har en a-traktor och en påbörjad +att min brorsas bil står i garaget...rätt fullt för tillfället...=P en gång backade jag in i sidan på mammas bil, en annan gång fronten på pappas...pappa har lyckats paja mammas baklyktor flera gånger +de på husvagnen =P senast var det pappas kofångare som ramla den....så det är sånt som händer i dagens stressade samhälle (beror väl på att man är stressad och inte ser sig för, tror inte att din gubbe är så jävlig att han gör det med flit  ) men tänk såhär...han kunde ju fått wiplashskador, eller slagit i huvet om det tog imot tvärt...å vad är viktigast igentligen, en plåtmaskin eller gubben? plåten går ju alltid att laga men en wiplashskada kan man få ha resten av livet...så gläds åt att ingen är skadad istället... livet är för kort för att vi ska gå å va sura på varandra...
Åsa K, zon 1
05-05-2004, 12:34
Det är ju bevisat att kvinnor kör bättre än män Det var väl tur att det var gubben som kör de på! Tänk om det varit någon som smitit utan att säga något
Eva i Skåne
05-05-2004, 12:39
CITAT (ah56 @ 05-05-2004, 13:25) Hur mycket skall du ha för honom. Är han bra på nå´t annat? Kanske spekulant om priset ör det rätta Jag har en till reapris  , en som fiser och suckar och somnar framför tvn, men jag vill låna honom när det är dags att laga middag eller gräva nya rabatter. Usch, nej så stygg jag är. Alla har vi våra baksidor. Jag behåller honom nog.....
andreas i uppsala
05-05-2004, 13:47
Ja, det brukar var tvärt om när det kommer till såna här grejer. Som tex den där reklamen wipe and clean då tjejen spiller kola överallt i den fina caben. Han blir så klart sur och torkar upp men sen så wipe'ar hon bort honom  Det borde ju vara tvärtom. Hon förstår ju bilen.  Hatade verkligen den där reklamen
gammelnalle
05-05-2004, 15:58
oj oj oj.... HÄR är det inte lätt att vara man.... minsann...
Ni verkar bara ösa galla över era gubbar... och sen duger de till att gräva...
och så lurar ni dem med snickarbodar...
tror att ni kör bättre än män.... HÖH !!!! Och vem hade ställt cabben där då ??? JUST DÄR!!!!
Kvinnor kör bil bättre an höns!!!
Maudan: Bra att du har lugnat ner dig... bara plåtskador...
hoppas den blir bra !!
björn
va bra att du ångrat dej om att sälja honom han e bergis alldeles för bra för att göra sej av me o bilar kan man ju alltid fixa fast de e synd för de e ju nu man vill åka i cabben men du hinner nog kramis solonge
Maudan, Jag förstår dig!!!! Fast här hemma så satte "guben" första repan på min bil och jag på hans. Men tänk vad mycket bättre det blir sedan: - Man slipper parkera längs bort på parkeringen där det garanterat inte parkerar någon bredvid som slänger upp dörren. - Ingen katastrof när "dotra" åstadkommer en glassfläck i baksätet. - Jordsäckarna får äntligen transporteras i bagaget (man slipper hyra släp). - ... Fast sen är det ju dags att byta bil... /Mimmi :
CITAT (gammelnalle @ 05-05-2004, 16:58) oj oj oj....
tror att ni kör bättre än män.... HÖH !!!! Och vem hade ställt cabben där då ??? JUST DÄR!!!!
Kvinnor kör bil bättre an höns!!! Ungefär så här bra då............. KVINNLIGA BILFÖRARE!!!! När jag körde till jobbet idag på motorvägen, så tittade jag åt sidan och där kom en kvinna i en sprillans ny BMV. Hon körde i 160 km/h med ansiktet tätt framför backspegeln och sminkade sig med sin kajalpenna. Jag vände bort blicken för ett ögonblick och när jag tittade tillbaka på henne igen upptäcker jag till min stora fasa att hon är halvvägs över i min fil fortfarande med ansiktet i backspegeln och med kajalpennan!!! Jag blev så livrädd (jag är en man) att jag tappade min rakapparat, vilken slog min skinksmörgås ur andra handen. I all desperation att försöka få ordning på bilen styrandes med knäna mot ratten, tappade jag mobiltelefonen från örat, vilken ramlade ner i kaffekoppen som jag hade mellan benen, vilket ledde till ett splash så jag brände STORA LUKAS och dom RUNDA TVILLINGARNA. När jag skrek av smärta så tappade jag ciggen som jag hade i munnen,som brände hål och förstörde min skjorta och BRÖT ETT VÄLDIGT VIKTIGT TELEFONSAMTAL!!! HUR FAN KÖR KVINNOR BIL EGENTLIGEN?????
Hannele
05-05-2004, 20:32
CITAT (MimE @ 05-05-2004, 18:27) Fast här hemma så satte "guben" första repan på min bil och jag på hans. :P Hur bär ni er åt på gator och vägar då...?
CITAT (Berith @ 05-05-2004, 21:31) Hörrududu! Vems sida är du på? :huh:  :P :lol: Egentligen så är jag på tjejernas sida, men den här är väl för kul...!
Jag har flinat igenom hela tråden... och det var ett bra bildavslut.. Men vi kvinnor är nog inte heller alltid så populära hos våra gubbar.. För några månader sedan gick den en bra brittisk humorserie på BBC Prime som handlade om ett äldre par. Det var kvinnan som var huvudperson, Hyacint Bucket. Hennes stackars man fick slita.. grannarna försökte ständigt undkomma och släktingarna.. ja de hade det inte lätt. Tydligen har serien gått i Sverige men jag missade den uppenbarligen då. Rekommendation är .. när du tröttnar på gubben, kolla in denna serie (säljs även på DVD/VHS) så ser du att man alltid är "två som dansar tango". Hyacint Bucket BBC PRime
Eva i Skåne
06-05-2004, 11:51
CITAT (Marja @ 05-05-2004, 21:26) CITAT (gammelnalle @ 05-05-2004, 16:58) oj oj oj....
Kvinnor kör bil bättre an höns!!! Ungefär så här bra då............. KVINNLIGA BILFÖRARE!!!! När jag körde till jobbet idag på motorvägen, så tittade jag åt sidan och där kom en kvinna i en sprillans ny BMV. Hon körde i 160 km/h med ansiktet tätt framför backspegeln och sminkade sig med sin kajalpenna. Jag vände bort blicken för ett ögonblick och när jag tittade tillbaka på henne igen upptäcker jag till min stora fasa att hon är halvvägs över i min fil fortfarande med ansiktet i backspegeln och med kajalpennan!!! Jag blev så livrädd (jag är en man) att jag tappade min rakapparat, vilken slog min skinksmörgås ur andra handen. I all desperation att försöka få ordning på bilen styrandes med knäna mot ratten, tappade jag mobiltelefonen från örat, vilken ramlade ner i kaffekoppen som jag hade mellan benen, vilket ledde till ett splash så jag brände STORA LUKAS och dom RUNDA TVILLINGARNA. När jag skrek av smärta så tappade jag ciggen som jag hade i munnen,som brände hål och förstörde min skjorta och BRÖT ETT VÄLDIGT VIKTIGT TELEFONSAMTAL!!! HUR FAN KÖR KVINNOR BIL EGENTLIGEN????? Oj, vad jag skattar.
Ingmet, jag håller med om serien Skenet bedrar som den heter på svenska! Otroligt underhållande! Serien började på femman för ett antal år sen, men slutade för ett par år sen. Till min och sambons stora glädje återfann vi den av en slump på BBC Prime med svensk text, och nu går den äntligen i svensk tv igen, på TV4+ varje eftermiddag. Så kan man inte se den direkt rekommenderas att man spelar in den på video. Brittiska komedier brukar ju vara väldigt roliga, och den här är definitivt inget undantag - måste ses med dessa underbara skådisar! /Ann-Louise
Eva Swahn
06-05-2004, 13:01
Jag kan bli så fly förbannad om nån karl snor en parkeringsplats framför nosen på mig, fast jag blinkar och visar jag jag är på väg in i den. Det har hänt att jag far ut och spottar på hans bil. Eller när snorungar till killar hetsar och skrämmer mig med att göra idiotiska omkörningar och bromsar så fort de kör in framför mig. Men vi är nog lika goda både kvinnor och män. Det värsta jag har sett i verkligheten var en kvinna som satt med ett spädbarn och ammade samtidigt som hon körde bil. Hon kom farande i en förfärlig fart in på en bensinmack och skulle tanka efter mig mitt i natten. Jag skulle gå fram till henne för att säga till henne att hon faktiskt fick ta det lite lugnare för folk kunde komma till skada. Då såg jag det lilla barnet vid bröstet och blev alldeles förstummad och gjorde ingenting. Dumt nog, hon måste ha varit på flykt från något, eller påverkad av något man inte kör bil på. För att inte tala om de vänninor till min mor som missade en avfart på motorvägen, VÄNDER på motorvägen och kör tillbaka! Båda hamnar på lasarett och klarar sig oförskämt bra, de som de möter klarar sig också obegripligt nog med bara småsår. Hon som körde skyllde på att hon hade glömt sina glasögon hemma och det var därför hon missade avfarten...Det är bland annat sådana galna kärringar som är ute och kör.
Bettson
06-05-2004, 21:23
Nog kan väl humöret sticka genom taket ibland. Ofta med all rätt. Både gubbe och ungar har varit till salu, fast det finns en klausul. Med återköpsrätt till kvällen.
CITAT (Hannele @ 05-05-2004, 21:32) CITAT (MimE @ 05-05-2004, 18:27) Fast här hemma så satte "guben" första repan på min bil och jag på hans.  Hur bär ni er åt på gator och vägar då...?  Hannele, Om du nödvändigt vill veta så tappade han en kratta mot min bil, och när jag hade hans bil så hade någon smällt upp en bildörr mot vår bakdörr på en parkering. Allmän undran: Ska man på första raden behöva poängtera de inlägg som är menade som humoristiska? Eller ska man bara ignorera de som inte förstår humorn? /Mimmi
Hannele
07-05-2004, 13:06
CITAT (MimE @ 07-05-2004, 14:03) Allmän undran: Ska man på första raden behöva poängtera de inlägg som är menade som humoristiska? Eller ska man bara ignorera de som inte förstår humorn?
/Mimmi Väldigt bra fråga, Mimmi.
Finns det inga kärringar till salu?
Blomstertanten
07-05-2004, 22:48
CITAT (Virgo @ 07-05-2004, 23:43) Finns det inga kärringar till salu? :P   Undrar hur mycket han betalar, den där Virgo ?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|