Full version: Miniväxthus!?
La Strega
nån mening med att köpa ett? har sett att det finns typ "bokhyllor" med plast runt som man öppnar....smäck eller funkar det bra?
har noll koll på det här med växthus...men har köpt en del mer exotiska fröer och tänker mig att dessa skulle växa bättre...
vad är skillnaden på miniväxthus och drivhus?
Copycat
..
TeliaNet
de har troligen ingen botten dessvärre.
Copycat
..
lolo
Hej! När jag odlar exotiska fröer på tidigvåren använder jag ett plastminiväxthus ställt under extra blombelysning. Detta växthus går att vädra uppepå också, om det blir för fuktigt. På detta sätt har jag odlat upp passionsblommor och nattens drottning från inköpta frön. Sen när de ska skolas om kan man välja att ställa dem i en "bokhylla" utomhus, där det bör finnas lucköppnare vid höga temperaturer som det gärna blir mitt på dan. Vid frostrisk kan man ställa dit en frostvakt som håller viss värme.
/Ann-Loui
TeliaNet
vad har du för blombelysning lolo?
lolo
Jag köpte en jättebra belysning på en loppis för under hundralappen, en OSRAM nånting. Kommer inte ihåg mera än så, men jag är jättenöjd! /Ann-Louise
TeliaNet
kan det vara osram floraset?
kvicksilverlampa.
lolo
Hej igen! Jag tror det hette nånting med flouraset och att det var en siffra med. Kartongens bild visade lampan uppsatt i ett vardagsrum, vid en TV-soffa. Min blomlampa är uppsatt i ett hörn av rummet, och ger ett fint, varmt lite rött sken. Har fungerat hela vintern sen jag köpte den i höstas och gör det så än. Med andra ord ett bra köp på loppis. Kanske Osram säljer den?mvh Ann-Louise
La Strega
Så ett miniväxthus är ett bra inköp? så länge man kommer ihåg att lufta? =)
TeliaNet
CITAT (lolo @ 07-05-2004, 12:16)
Hej igen! Jag tror det hette nånting med flouraset och att det var en siffra med. Kartongens bild visade lampan uppsatt i ett vardagsrum, vid en TV-soffa. Min blomlampa är uppsatt i ett hörn av rummet, och ger ett fint, varmt lite rött sken. Har fungerat hela vintern sen jag köpte den i höstas och gör det så än. Med andra ord ett bra köp på loppis. Kanske Osram säljer den?mvh Ann-Louise

har redan nokalux id40 armatur 2x36W 840 lysrör, ger 6700 lumen.
TeliaNet
CITAT (La Strega @ 07-05-2004, 12:49)
Så ett miniväxthus är ett bra inköp? så länge man kommer ihåg att lufta? =)

rusta hade nåt billigt sånt.
men jag bygger hellre själv.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon