Full version: Lökar & krasse...
mari_tres
Har satt liljor, som väl ska ha gödsel sedan när de blommar (/har blommat ut?), i en rabatt där jag även tänkte ha krasse som någon slags marktäckare... Undrar då hur jag gör med gödslingen? Krassen ska ju inte ha någon gödsel, för då gynnas bladtillväxten på bekostnad av blommorna, men lökarna måste väl få näring framöver? wink.gif

Ska jag helt enkelt strunta i att ha krassen där och har ni i sådana fall något förslag på någonting annat? Kan jag vänta tills krassen har blommat klart innan jag ger lökarna näring?
Jag är ju så kär i min krasse & vill att den ska ha det så bra som möjligt! wub.gif
Fenja
Du kan göda krassen mycket, den är en riktig gottegris och blommar fint hur som helst. Dessutom tycker många liljor om att ha skugga på "fötterna" så jag tror att det kommer att fungera utmärkt.
Lycka till!
Fenja
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon