Cobea
Nu har jag gjort det igen! Alltså sått en massa olika fröer och inte skrivit vad som är vad! Att man inte lär sig...

Bl a har jag sått Physalis och "Låg lejongapsranka".
Jag tror att Physalisen är den som kommit upp med ganska runda lite ludna blad och stjälkar? Lejongapsankan då? Kan det vara den som har parflikiga (?) blad?

Är det någon som vet?
Copycat
Själv var jag jättenoga med att märka allt, tills katten vände uppochner på allt och dansade schottis med alla plant. sad.gif Nu har jag inte heller en aning om vad som är vad. Vissa av kryddorna får man lukta sig till vad det är. Det kan ju vara lite besvärligare med blommor. unsure.gif tongue.gif
La Strega
ni som sår mycket...vad märker ni med? jag har köpt såna där plastpinnar...men det måste ju bli jättedyrt om man har många plantor...vad använder ni?
kerstin z5-6
gamla persienner klippta i lagoma bitar är exellente smile.gif
Numer köper jag färdiga pappers med glatt yta 10 st /500 pack via Meyers eller Lindbloms eller annan firma
Fenja
Frys- eller maskeringstape och en permanent tuschpenna.
Mvh
Fenja
Ti bee
Också maskeringstejp m permanent tusch. smile.gif Kanske lagom charmigt, men fuktionellt.
smile.gif
Betty
Gamla persienner i lagom stora bitar. Och så skriver jag med blyerts - det i särklass bästa, smetas inte ut och klarar regn o rusk utan problem.
annelie200
Man kan göra skyltar med avbrutna grillpinnar av trä, samt frystejp och perm. penna.
Grillpinnarna brukar finnas i livsmedelsbutiken och kostar inte mkt.

Man tar och klistrar om lappen så det blir en flagga. Tjusigt! laugh.gif wacko.gif
Frösöblomstret
Glasspinnar märkt med permanent tuschpenna är perfekt. Dessutom får man ju en jättebra anledning att äta mycket glass!!
Alltså, förena nytta med nöje!
Eva i Skåne
Lock från t ex Lätta-förpackningar diskar jag av och klipper i remsor + vattenfast tuschpenna.
Cobea
Jättebra med alla tips till nästa år! Hoppas jag är klokare då!
Men - ingen som vågat sig på någon gissning vad det är som kommit upp i mina lådor?
Nu skrev jag ju visserligen i hastigheten "Lejongapsanka" och missade r:et lite kul i och för sig, men är det ingen som satt frön av "rankan" och vet hur dom ser ut när bladen börjar visa sig?
Jag har en massa andra sorter oxå men dom är gamla och vana som t ex tagetes, astrar, salvia och lövkoja. Och så Klockranka, i år en ny sort i mörk purpur samt Blomman för natten, en vit skönhet som ska sprida nattlig doft...
Prinsessan
Det är ju svårt att veta vad som kommit upp, eftersom de första "hjärtbladen" oftast ser i stort sett likadana ut wink.gif Jag har blandat ihop mina blomstertobak och hängpetunia. Det fixar sej, tänkte jag tills dom kom upp.. Nu, några månader efteråt ser dom fortfarande likadana ut!! Åhhh!!!! wacko.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon