Full version: Körsbären blommar!
La Strega
Var ute en liten sväng nu och fick se att körsbärsträdet och bigarråträdet blommar! och päronen ser ut att va på god väg! är så vackert.. wub.gif

fasst jag blir så stressad...det knoppas och grönskar mer för varje dag..vill inte att det ska gå så fort...hade önskat att jag kunde få lite mer tid innan värmen kommer...blir så mycket på en gång... unsure.gif
Nanna
CITAT (La Strega @ 06-05-2004, 14:55)
Var ute en liten sväng nu och fick se att körsbärsträdet och bigarråträdet blommar! och päronen ser ut att va på god väg! är så vackert.. wub.gif

Jaaa... Gud jag såg det jag med när jag var ute och åkte bil igår, det har gått så himla fort bara den senaste veckan. Jag håller med dig att man blir lite stressad smile.gif
lavendel
Jaaa...så fort det går...nu är körsbärsträden snart utblommade här i Bromma...slånbärsbuskarna står i sitt fulla flor och gullvivorna under dem också...är det inte ovanligt tidigt?
I dag på morgonen så såg jag bara små knoppar på häggen utanför mitt sovrumsfönster...men nu har den slagit ut...detta är helt sanslöst!!!
Ska njuta av all blomstring i helgen....och blir det lite kyligare sen så är väl det inte helt fel...snarare skönt om det blir en liten fördröjning så inte allt blommar över på en gång!!!
Lavendel
smile.gif
gammelnalle
HUR kan ni bara missa detta!!!

Just nu är det som vackrast i naturen och trädgården (om några veckor LUKTAR det som bäst)

NJUT!!!!!

Var det Ewa L som grävde som en mullvad... fast som en kommunalarbetare (?) ... bara hängde på spaden och njöt av vår UNDERBARA försommar (höll på att bli för-domar...)

Nu gröskar det..... (J.S. Bach..)
Blomstertanten
wub.gif Sitter nästan hela dagarna i körsbärslunden och bara njuter !

Njuter av körsbärsblom och fågelkvitter !

Blåmesarna i holken har fullt upp med att fixa mat till ungarna !
biggrin.gif
La Strega
Och idag så blommade våra löjtnantshjärtan =)
och tulpanerna!

är inte allt väldigt tidigt iår?

träden brukar alltid slå ut lagom till min födelsedag ju? (den 23:e maj=)
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon