Ingrid på Västkusten
Todeloo,

Ja sagan fortsätter, vi ha rju inte trappan i själva uterummet inklädd ännu och skall hämta stenen till den i slutet av månaden och sedan få tid å klä in den med suck.....men nu är det ju ljust och solen står fortfarande så lågt på himlen att den strålar in enormt så NU har jag varit på jakt efter skuggväv, alltså den riktiga skuggväven! Och det är INTE Willab man skall köpa utav då de säljer 'en sort' i bitar.
Visste Ni att skuggardinerna finns i många olika utföranden, färger och med olika reflexgrad och ljusgenomsläpplighet och att man väljer en väv om man är rädd om elräknngen t ex?
Helhäftigt!
Leverantören heter Ludvig Svensson å finns i Kinna. Återförsäljare ( å då börjar man gråta) tre i Skåne, varav Classicum är en, BMS i Hässleholm är en annan (0451-384850, det var han som var på Gröna Rum), samt Jörli AB i Vittsjö, 0451-36355.

Man beställer precis vilka mått och bredder man vill ha!

Classicum började jag med men efter en något uppskrivad försäljare som inte kunde ta emot attachade filer p g a virusrisk samt hade en 'minst fyra oftast fem' veckors leveranstid tröttnad ejag och ringde till Ludvig Svensson igne. Visade sig att den riktiga leveranstiden är en vecka så han ljög mig rätt upp i luren.
Nu är det beställt utav Jörli AB, precis mina bredder och mått - fållade och med insydd blyremsa så att det hålls snyggt på plats.

Och nu är det FÖNSTERÖPPNARE! Två alternativ, båda med motor, det enaa är kuggstång, det andra är med kedjemotor. Och jag väntar på broschyrer -> dessa komemr infrån företaget Uno Borgstrand i Malmö - de säljer ALLT till 'avancerade uterum och växthus' -> mkt trevliga på telefon, och jag skall få info om båda. Med kedjemotor kan man styra fönsterna individuellt med kuggstång är det ju båda samtidigt.

So far so good. Tips till Er andra som funderar!

Hälsar Ingrid
kerstin z5-6
Själv har jag precis fått hål i väggen in till huset
Ska kolla öppnar mojängerna ... laugh.gif
Unn
Tack, tack för tipsen Ingrid! Skönt att veta att det finns testpiloter och goda råd att tillgå den dagen det blir dags för mig....Hoppas, hoppas att jag får tid över efter sommaren att sätta upp mitt fådda nedmonterade träväxthus som ligger liknande ett plockepinn i trädgården just nu! Gissa vem som kommer att fråga en massa då om alla dessa detaljer smile.gif
Unn
gammelnalle
CITAT (Unn @ 06-05-2004, 21:25)
Tack, tack för tipsen Ingrid! Skönt att veta att det finns testpiloter och goda råd att tillgå den dagen det blir dags för mig....Hoppas, hoppas att jag får tid över efter sommaren att sätta upp mitt fådda nedmonterade träväxthus som ligger liknande ett plockepinn i trädgården just nu! Gissa vem som kommer att fråga en massa då om alla dessa detaljer smile.gif
Unn

jag gissar på Unn ! ??

var det rätt?

tongue.gif tongue.gif tongue.gif

lycka till med plockepinnandet...
Unn
CITAT (gammelnalle @ 08-05-2004, 08:29)
jag gissar på Unn ! ??

var det rätt?

tongue.gif tongue.gif tongue.gif

exactemento, gammelnalle smile.gif laugh.gif
Å du lär väl inte heller gå fri från frågor (Ducka!!!), för ditt är väl byggt helt från scratch om jag inte missminner mig? biggrin.gif Hmmm *kunskap finns att inhämta* rolleyes.gif
Unn
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon