wave
Planterade tujahäck förra våren.Den växte till sig rejälj redan då men nu när jag satt o rensade häcken så jag att det på vissa av buskarna vare grenar som blivit gulsvarta,,,,,,VAD HAR HÄNT????? sad.gif
Bassam
Hej

Det är svamp sjukdom och den som ser ut svartgula , de som ger nya Svamp generationen.

OBS

Man kan behandlar dem på varm vatten 43 gradar två timmar men det är lättare att man tar bort alla skadar delar plus man kan lämna växter på soliga luftiga platsen och inte så mycket varm.

H:Bassam
*Stintan*
För dåligt med vatten kanske eller brända av solen.
Gunilla T
Tuja vill ha mycket vatten - och då menar jag riktigt ordentliga rotblötor när den är nyplanterad. Tujan är städsegrön och kan få torkskador på vårvintern när vårsolen börjar bränna och det ff är tjäle i jorden. När solen värmer upp luften/plantan vill den suga vatten men om det är tjäle i jorden går det inte och den får skador. Man bör skydda tujorna med skuggväv mpot vårsolen iaf de första åren.

Skador på barrväxter visar sig oftast på sommaren, alltså inte direkt.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon