Ullet
O ändå blir inget som man hade tänkt sig! biggrin.gif
Har hela våren suttit o spunnit planer på min kantrabatt på tomten. Bakom skulle stora riddarsporrar vara o sedan lite annat smått o gott framför. Frid o fröjd kan ju tyckas men jag ville ha vita o rosa riddarsporrar. Min sådd av rosa gick det inget vidare med o tankarna började gå till att köpa in..*här ser jag pengarna flyga som måsar mot himlen*
Nåja!
Börjar kratta bort alla löv o vad finns under? Jo en bladruska som till utseendet mycket, mycket liknar riddarsporrens! Kikar runt o hittar en lapp!
Då har mitt spånjag (inte att förväxla med mitt mycket intelligenta jag som tittar fram ibland) redan ordnat riddarsporrar o vita dessutom! Så nu har jag ju dom o rejäla tufsor är det! biggrin.gif biggrin.gif
Så nu är det dom rosa som ska fram o pioner, lite förgätmigej (kommer att ha en trädgård fylld av Campanula o Myosotis, cerise rölleka o pumpor!) o se vad mer det var jag planterade.

Kan man uppgradera sitt minne nånstans? Kanske föra dagbok vore att föredra? wub.gif Ja, ja, det var ju en positiv överraskning iaf.
Fenja
Min granntant som är lite till åren för en sorts karta över sina olika rabatter och trädgårdsland där hom fyller i vad som växer var. Jag ska göra likadant i år för nu växer här saker som jag inte ens har ett minne av att jag fått, köpt eller ens planterat... Liljor frösår sig väl inte och dyker upp fulla av knoppar våren efter? I synnerhet inte när det är liljor som ingen av grannarna i närheten har antar jag. ! Man börjar bli gammai och stencil...
Mvh
Fenja
kerstin z5-6
Digitalkamera -foto av rabatter i högform är ett superenkelt sätt -samt växtporträtt av de mindre -gärna av nya små plantor så ,man vet ..på våren ,att det inte är ogräs smile.gif
Sollan
Ja minnet ja, det är bra men kort! Irrar som vanligt runt och undrar vad det kan vara som tittar upp i rabatterna. Hittade ett löjnantshjärta som jag absolut inte kan minnas att jag planterat.... Är däremot försiktig i rensningen eftersom jag minns en vår då jag hade beslutat mig för att ha ogräsfria rabatter. Det rök en hel del perenner och frösådda grejer då, eftersom jag på den tiden knappt kunde skilja mellan en maskros och en pion... wacko.gif
/sollan
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon