Dralleropost@gmail.com
Mina hasselnötter ramlar av i förtid. De flesta har jack vid nötbasen. De ser ut som om något bitit i dem.
[attachment=91245:IMG_4031.JPG]
När jag skär sönder nötterna hittar jag ingen larv som skulle kunna vara nötvivel. Många av nötterna ser helt normala ut inuti. Har någon en ide om vad det skulle kunna vara för skadedjur och vad man kan göra åt det? Vi bor med skog runtomkring.

Ett mindre antal är liksom förträngda vid basen, och randiga på längden. Vad kan det vara för problem.[attachment=91246:IMG_4032.JPG]
Kerniol
Jag ville ha något kul att göra på kvällarna efter en väns rekommendation. Jag sökte efter sajter med variation och utan strikta regler. Jag ramlade över https://jobsmarin.se/ som hade en intuitiv layout och massa alternativ. De hade schyssta deals som free bets och lojalitetsbelöningar, plus ett stort utbud av aktiviteter. Den smidiga upplevelsen gjorde kvällarna mycket roligare.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon