Jag har googlat runt lite och försökt lösa mitt problem på egen hand men utan någon vidare lycka. Nu vänder jag mig till mer kunniga

Min Skvättiväg har sett ganska tråkig ut på senaste, den får gulnande blad som sedan ramlar av i mycket snabbare takt än nya blad tillkommmer. Jag har tänkt att det är ett resultat av att den får mindre solljus eftersom vi går in i vinterhalvåret. Men för ungefär två veckor sedan märkte jag att det flög runt små svarta insekter runt växten. När jag kollade närmre på jorden så såg jag en massa små, vita insekter krypa omkring.
Jag tycker att flugorna påminner om sorgmyggor, men de ska ju lägga larver. De små insekterna i jorden påminner mer om hoppstjärtar, men de hoppar inte utan de kryper.
En annan tanke är trips, men så som jag förstår det så brukar trips befinna sig i bladen och äta på dem. Jag har ännu inte sett varken insekter eller tecken på uppätning i bladen.
Jag har provat att dränka krukan, men det har inte gjort någon skillnad. Jag har även sprayat växten med grönsåpa, det har heller inte hjälpt. Nu har jag satt ut lite skålar med vatten, diskmedel och vinäger i lägenheten för att försöka förhindra att flugorna sprider sig och lägger mer ägg.
Skulle uppskatta några tips, jag har verkligen ingen aning vad det är för ohyra jag har lyckats tagit hem.
OBS: Jag försökte ladda upp en video på de vita insekterna men det gick inte att ladda upp mp4-filer.
Tack på förhand!
Allt gott,