Full version: Tråg
Anita S
Tråg.
Har någon ett bra, beprövat resept? Jag vill vet om vattenmängden i blandningen (vilket oftast beskrivs: blandas till en gröt) (vilken gröt, havregryn eller risgrynsgröt???). Berätta om era egna tråg och vad ni odlar i dom. Jag själv har sått lite högalpina växter som ogillar vinterfukt. får se vad det blir av sådderna, sedan kanske det kan bli något vackert. ( Om jag nu får till något tråg). Hjälp.
MimE
Nu kanske jag är osedvanligt korkad men vad är ett tråg?

undrar
Mimmi
Ingrid på Västkusten
Trågtillverkning

Todeloo,

ingen duktig trågodlare här -> mera förtjust i å tillverka dem biggrin.gif och det skall va stabbig gröt!
Jag odlar bl a Salix X boydii, Pinus 'Norwegen', Opuntia fragilis, lite olika Sempervivum, mera krypande salix (olika arter), mkt dvärgrhododendron, Antennaria dioica (kattfot), lite små Aquilegia ( bl a jonesii), lite Cassiope...Allium flavum mfl.
Och mitt bästa redskap för att ge struktur på utsidan är en båtskrapa biggrin.gif

Hälsar Ingrid
Posse
CITAT (MimE @ 07-05-2004, 19:29)
Nu kanske jag är osedvanligt korkad men vad är ett tråg?

undrar
Mimmi

Tråg, tråg, tråg!
MimE
Jag visste väl att det inte var bara vanliga vattentråg till djur. tongue.gif

Tusen tack för informationen! smile.gif

/Mimmi
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon