Full version: Flyttar med klematis
Yoshidacat
Hej allihop!

Vi ska flytta ifrån lägenhet till radhus med tomt. Jag har en klematis "summer snow" på balkongen i kruka som jag tror är runt 5 år gammal nu som jag tänkte ta med mig i flytten och plantera utomhus. Nya boendet har norrläge på framsidan och söderläge på baksidan. Jag funderar på att plantera den på framsidan men funderar på hur den tar sig i norrläge. Har någon här erfarenhet av summer snow i norrläge?
Gunilla T
Clematis `Summer Snow´ tål det mesta och lite till. Den växer snabbt och blir en enormt stor växt som kräver något stort och stabilt växtstöd att växa på. Norrsida kommer inte att påverka växten särskilt mycket, möjligen kan blomningen och tillväxten hämmas något men jag tvivlar.
Yoshidacat
CITAT (Gunilla T @ 10-02-2025, 19:43) *
Clematis `Summer Snow´ tål det mesta och lite till. Den växer snabbt och blir en enormt stor växt som kräver något stort och stabilt växtstöd att växa på. Norrsida kommer inte att påverka växten särskilt mycket, möjligen kan blomningen och tillväxten hämmas något men jag tvivlar.

Tack Gunilla! Ja den är verkligen tålig och snabbväxande. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon