Mingle
Hejsan!

Har några frågor angående Underblomman... Vilket typ av växtsätt har den? Är den hängande eller behöver den stöd? Växten får ju så stora och tunga blad så den faller lätt... Ska bli 50 cm hög. Ska den toppas? Några tips på hur man måste behandla den under uppväxten?

Svar till mailen: eamonn@home.se

Mvh Therese Norberg
Kajsa

Här ser du en del av den, blev även gula blommor i samma buske. Den blev STOR man får binda upp den. Inte toppas. Bra jord/ gödning och vattnas då blir den stor. Knölarna var lätta att övervintra i torvmull/svalt.
Gillade växtkraften, blev mer än 1 m hög.
La Strega
jag har köpt frön till underblomma, är det försent att så dem nu?
Kajsa
Här kan du läsa
Fröna kan man så direkt i jorden, läs här. Rätt tid nu. Själv har jag inte provat, knölarna fick vi av Odla.nu förra året.
La Strega
då ska ja så dem idag =)
Ina
Jag sådde frön till underblomma för tre dagar sedan - det är redan några som har grott, så det är säkert inte försent! rolleyes.gif
Copycat
Om man som jag inte har frön, utan rotklumpar, hur många sätter man tillsammans? Eller ska dom vara ensamma i krukan?
unsure.gif
Kajsa
Ta bara en rotklump i en normalstor 25- 30 cm kruka, det var mycket kraft i den växten samt att den blir bred.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon