vitsippa2
Härom dagen hägnade jag in gräsmattan för att min sambo skall slippa klippa så mycket rolleyes.gif själv bara vägrar jag klippa gräs wacko.gif
Iallafall så blev han inte så glad att fåren har städat i våran trädgård ohmy.gif och faktiskt bara tagit en tugga av äppelträdet tongue.gif . Jag tänker överraska honom på måndag med att hägna in det som finns kvar av gräsmattan smile.gif och bara spara en liten plätt biggrin.gif
Fram för mindre gräsmatta tills jag har hunnit plantera något bättre laugh.gif
Nutten
När det blir dags att göra rabatter av vissa delar av gräsmattan är det bara att hägna in en bit igen och låna ett par grisar. Tacksammare "grävskopor" får man leta efter!! tongue.gif laugh.gif
Bambis vän
....eller skaffa höns. De är också bra på att gräva. Har fått sätta staket med nät runt trädgårdslandet och har min köksträdgård i hönsgården med 2 meter högt nät runt. Det är enda stället som de små marodörerna inte är på. Smart va'! Å andra sidan håller de min perennrabatt fri från ogräs och gödslar samtidigt som de jobbar. Trevliga djur!!!

Hönsmamman Lena
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon