Pher
Hej på er allesammans!
Var ett tag sen man var aktiv, men nu börjar de ju bli dags smile.gif

Har förodlat kronärtskocka och tomater (delight) inomhus, vad tror ni går det att plantera ut dem och chansa på att de inte blir någon frost? Koloni alltså. Västerås trakten.

Har några stora tomatplantor som står inne på fönsterbrädan och växer sig vilda. Glömmer jag vattna dem en dag så hänger de som jag vet inte vad... Jag tror de vill ut och lufta sig eller?

Mvh Pher
Lajo
Du kanske kan börja med att avhärda plantorna några timmar om dagen på balkongen eller liknande.

Kronärtskockor klarar normalt lite svalare temperatur än vad tomater gör. Själv har jag haft mina kronärtskockor ute sen en månad tillbaka (ja jag vet att det är bra klimat i Malmö) och jag planterade ut dem för en vecka sedan (ca 20 cm höga). Tomaterna får stå kvar på balkongen två veckor till. I värsta fall kan man toppa dem om de blir rangliga, de slår snabbt nya skott.

LJ
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon