Kakaduan
Hej,

Var kan man köpa/få stora stenar (cirka 40 m i diameter) i Stockholm? Formen är oviktig men det ska inte vara sprängsten, utan den ska vara naturlig. Stor, men inte större än att man orkar baxa in den i bilen och flytta runt den på tomten.

Ska ha den som en "solitär" dekoration. Stenfirmorna har bara gångstenar, kullersten och liknande, men jag söker ju en stor natursten.

Tacksam för alla eventuella tips!
Mvh
Kakaduan
HenrikSandstrom
Stora naturstenar säljs ofta av landskapsarkitekter eller erbjuds ibland gratis av personer som röjer mark. Ett annat alternativ är att kolla in lokala gårdar eller stenbrott runt Stockholm. Medan jag tittar på trädgårdsprojekt spenderar jag också lite fritid med att spela Chicken Road Game på https://chickenroadgame.se/, vilket hjälper mig att slappna av efter research.
Kakaduan
Jaha, ja... Det låter inte som att man bara går in på stenbutiken och väljer en. Får väl börja kika längs vägarna då. Tack för svar. Chicken Road Game låter kul, men jag får nog byta ut den aktiviteten mot matlagning eller en stund vid TVn tror jag. smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon