gullik.u
Blev lite förvånad då jag läst att Hönsgödsel luktar så fruktansvärt, jag köpte en säck blandade någon näve i vatten och vattnade med detta och det luktade inte något?! Men det var pelletsgödsel! var det därför det inte luktade? det kanske inte ens är bra med pelletsgödsel?
Åsa, mälardalen zon 2
Jodå pelleterad naturlig gödning är bra även om den inte skulle stinka. Var det Binadan du köpte så har jag för mig att det inte enbart är skit utan även slaktrester från hönsen och då luktar det inte lika starkt.
Själv har jag kört i ett par år med pellets som består av benmjöl, hönsskit och luzern och det luktar inte heller, tyvärr har säckarna tagit slut nu och plantskolan här hade bara Chrysan och Algomin ifall man inte ville ha konstgödning, det blev algomin chrysanpåsarna såg blekta och gamla ut som om de legat ute i många år så dessa säckar ville jag inte ha.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon