Full version: Växter från ån
gullik.u
Hej ! smile.gif Nu har jag gjort en till damm!! biggrin.gif Den här gången gjorde jag lite annolunda, jag grävde och la i dammduk duken var 3*4m jag grävde en ganska grund damm djuphålan är ca max 50 cm, sen la jag i sand och singel!!+ stenar.Därefter var jag ut på äventyr i ån där grävde jag upp Kableka(tror jag det heter) och lite gräs som jag planterat dels i torv och dels direkt ner i sanden! smile.gif
tror ni detta fungerar??" jag har inga fiskar i" jag tycker själv att dammen blev mycket mera naturtrognare nu, har även fnissat till den gamla med sand och singel. nu måste jag bara ha ett filtersystem snälla någon ge tips på vad jag ska köpa eller bygga?dammarna är ju inte så stora vad ska jag ha?? unsure.gif wub.gif
kerstin z5-6
Ska du inte ha fisk räcker en mindre pump med inbyggt filter -
Många märken. Alla jag prövat helt ok .
Du får rensa filtet nån gång i v under högalgsäsongen smile.gif
gullik.u
Jag har redan pumpar ( utan filter ), men det blir skitigt fort! har pumpat ut vattnet och fyllt på nytt, men det ska man inte behöva göra har jag läst huh.gif kanske ska jag prova att bygga eget filter men ska man använda uv ljus till? vad tror ni om växterna?
TobbeGarden
CITAT (gullik.u @ 10-05-2004, 22:10)
Jag har redan pumpar ( utan filter ), men det blir skitigt fort! har pumpat ut vattnet och fyllt på nytt, men det ska man inte behöva göra har jag läst huh.gif kanske ska jag prova att bygga eget filter men ska man använda uv ljus till? vad tror ni om växterna?

Kolla på aquainterior.se där får du tips på Filter ..
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon