Full version: Narcisstobak
fiffigafrun
Har börjat avhärda o undrar hur känsliga dessa är mot frost. De står i pallkragar rätt skyddat. Täcker över m flera lager fiberduk på natten.

Men då det ska bli 3-5 plusgrader o ruskväder i veckan o undrar jag om man måste ta in dessa då. Har för mig att jag läst att de ska klara frost...

Perenner som jag avhärdat kan de klara sån ruskväder mån tro? Eller måste man ta in dem också.

/Karin
kerstin z5-6
ta in -när de väl kommit ut är ingen hit -täck mer i så fall tycker jag -
perennerna klarar det utmärkt , men är du rädd om ettåringarna skulle jag ev överväga att flytta in dem i garage eller liknande , om inte annat går -Känns kyligt nu ..
fiffigafrun
Alla ettåringarna åkte in i kväll. Vågar inte chansa. Däremot har jag lämnat iris, mariatistel, hostor, hornviol, liljor m m ute. De är ju perenna och borde ju klara det tycker jag. Sommaren var ovanligt kort i år måste jag då säga... tongue.gif

/Karin
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon