Full version: Tack för en kul dag!
Annki
Tack kära Odla-kompisar för en kul dag på Bergianska! Många nya plantor och fröer fick följa med hem. Och nu är det mesta satt i jord. Sen hade vi ju dessutom en otrolig tur med vädret! Hoppas att ni som missade dagens träff hänger på i höst, när det är dags att byta plantor och fröer igen! Idag lurade vi närliggande Plantagen på många kronor. smile.gif

Tack också till den Odla-medlem som jag fick förmånen att hälsa på efter träffen. Dagen har varit så fylld av värme och välvilja att jag är alldeles rörd, men inte skakad! laugh.gif

Jag hoppas att vi ses snart igen! Ha en bra odlingssäsong!/ kramar från Annki
Sollan
Jag medhåller i allt rolleyes.gif . Kom hem med fina växter och ännu mera fröer (jag som lovat mig själv...). Lite misstänksamma blickar fick vi när vi låg på alla fyra på bilparkeringen och rotade i fröpåsarna... wub.gif
Ett mycket trevligt initiativ av Stefan! smile.gif smile.gif
Och jag misstänker att jag får parkeringsböter, min lapp hade halkat med så den syntes inte... och jag hade faktiskt betalat ...!
Blev så inspirerad så jag gjorde klar min rabatt som legat i träda i tre veckor. Så kan det gå när man träffar andra odlingsfantastiker biggrin.gif
/sollan
gmasterb
Får tacka för detsamma. Men tyvärr blev man lite besviken på att det inte kom ett par till iaf. Men men.. Nu har man satt startskottet och då är det bara se till att det blir fler.

Får verkligen tacka för växterna och fröerna man fick. Kommer bli mycket intressant med dessa..

Sollan.. Spar din parkeringsbiljett så kan du överklaga.
//Stefan
Gunvor Nilsson
Jag skulle väldigt gärna ha varit med på er parkeringsträff!! Men har man karl och katter som vill tillbringa största möjliga tid på landet i veckändorna och därtill har bara en bil så blir det som majoriteten vill! 3 mot 1!

Skulle kunna tänka mej en picknick-kväll i exvis Hagaparken eller på någon annan naturskön plats framåt augusti innan det är dags att så perenner till nästa år (fröbyte) eller uppgrävda plantor för byte (kanske blir för tidigt?) Veckosluten nu på våren är i allmänhet fulltecknade för de flesta skulle jag tro - en vacker sensommarkväll kanske lockar fler?!! rolleyes.gif

/Gunvor smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon