Sollan
Jag vet inte vad ni tycker men 4:ans nya trädgårdsprogram är en besvikelse... sad.gif Snuttifierat och okunnigt är min åsikt. I det senaste programmet t.ex rullade de ut färdig gräsmatta som de sedan hoppade runt på. En sådan ska man inte gå på på ca två veckor för att inte skada rötterna och ge den en chans att etablera sig. Undrar hur den gräsmattan ser ut nu? I det första programmet anlades en damm, men inte ett enda litet påpekande om att det kanske vore lämpligt att stängsla in dammen på något sätt. Fastän det fanns småbarn i familjen som faktiskt kan drunkna i den....
Det enda det här programmet ev. kan tillföra är möjligen lite idéer. Knappt...
/sollan
KURT
Den här typen av program skall väl just vara idéprogram, d v s inga detaljer. Istället hänvisar man till hemsidan för fakta. Men jag tycker ju inte att det har mycket med verkligheten att göra. I det två första programmen har de ju spenderat 50 000-100 000 kr /program, hur roligt kan det vara att få en färdig trädgård att bara underhålla?

Jag tror att BBC har insett problemen med de här "gör om mig" programmen (vare sig det gäller trädgård, lägenheter, kläder eller transplantationer) och skall minska på denna typen av program.
renate
sad.gif nä,detta program kan kvitta för min del en massa krams för onödigt mycket pengar rolleyes.gif Gröna rum är bäst.
Jag titta en del på BBC prime,men de har liknande gör om i trädgården som ingen vanlig trädgårdsägare har råd till.Gardernas world var bra tycker jag. rolleyes.gif
M.v.h. Renate
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon