råse-marie
Funerar på att göra en liten hörna med trall i ett hörn ca 2x 2 m nu ligger det vanliga stenplattor. Hur ska jag göra? Kan jag ha dom kvar under?
Det vore bra om man dessutom skulle kunna ta undan trallen på vintern.( då behövs hörnet till annat)
smile.gif
Ingrid på Västkusten
Javisst!

Finns små trätrallor i tryckimpregnerat soms er ut som 'rutor' som man lägger ut. Enkelt å plocka bort och enkelt å bara lägga direkt på stenen, vad kan de vara 50X50?

Hälsar Ingrid
råse-marie
Sätter man ihop dom på något sätt eller???
Och vet du om man kan ha sten plattorna kvar under?
uno
Färdiga trallar brukar ha måtten 80x80 cm. På stenplattorna lägger Du reglar 5x 5 cm eller 5x 10 cm om Du vill ha det lite högre upp från stenplattorna, i dessa skruvar du fast trallarna. Lätt som en plätt.
kantarell
Jag har lösa trallrutor som är 60x60cm på balkongen och tycker det fungerar bra. Jag har alltså inte satt fast dem på något vis utan de är mycket smidiga att flytta som man vill (tex ta bort på vintern). Mina rutor kanske är ovanligt små men det borde väl gå lika bra med lite större. Om virket ändå är impregnerat är jag inte säker på om man behöver få upp dem från marken för fuktens skull? Jag har ju tak över mina så det är inget jag behövt bekymra mig om.
Ingrid på Västkusten
Precis det som kantarell beskriver är dte jag menar. Man bara lägger ut dem utan knös å stön. Skulle nog gå bra å ha direkt på stenen,

Hälsar Ingrid
uno
Jag såg att Rösta har trätrall i måtten 50x50 cm.
karinmaria
Hej på dig!
För ett år sedan lade jag tätrall och tog då reda på att vi som bor i Västerås ska handla på Silvan, där hade de i alla fall då den billigaste impregnerade trätrallen 80*80
råse-marie
unsure.gif en till liten fråga från en novis...... rolleyes.gif
Ska trallen oljas in på engång eller??????
Blomstersmurfen
Nästa vår skall impregnerat oljas om det är nyinköpt i år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon