IsaacLLL
Jag har en gammal trotjänare till gräsklippare med Briggs & Stratton-motor som jag har hållit liv i i över tio år nu. Men ärligt talat känns det som att jag lägger mer tid på att rengöra förgasaren, byta tändstift och krångla med startsnöret än på att faktiskt klippa gräset.

Nu i helgen ville den såklart inte starta igen, och det slutade med att jag stod två timmar i verkstaden i stället för att njuta av vädret. Jag gillar att meka själv, men nu börjar det nästan bli lite väl mycket. Är det någon här som har skippat bensinklippare och gått över till något som kräver mindre underhåll? Jag har kikat lite på robotgräsklippare, men är lite rädd att de ska vara för bökiga att få igång med begränsningskabel och allt sånt. Hur gör ni andra?
Erik Johansson
Det där känner jag igen alldeles för väl. Jag tröttnade också på allt strul med bensinklippare och köpte en Navimow i2 LiDAR Pro.

Den kör helt utan begränsningskabel, så man slipper gräva ner en massa sladdar. Den bara funkar, varje gång. Du kan kolla in den här: https://z.navimow.com/3OcR50t
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon