Full version: cyklamen
kryddan
Jag som alltid lyckats ha ihjäl mina cyklamen har visst plötsligt fått fatt i ett tåligt ex. Jag köpte den i höstas/vintras och då blommade den fint ett bra tag, sedan har den stått med gröna blad som blivit fler och fler... och nu blommar den igen rolleyes.gif

Blir lite konfys jag; i krukväxtbibeln står det ju att man ska börja dra ner på vattningen framåt sommaren för att låta den vila - men det kan jag väl inte göra om den blommar, eller blink.gif

Nån cyklamenerfaren som har nån idé? Hannele - du hade väl tumme med dem har jag för mig???
Hannele
Grattis! Cyklamen passar slarviga personer.
Att din blommar nu, beror på att den inte har läst krukväxtbibeln... tongue.gif
kryddan
Nej den är väl inte så läskunnig rolleyes.gif Då är det bara att låta den blomma på och vattna som vanligt alltså unsure.gif
wolkenkrabber
våran iris sköter vi lika dant året runt, den blommar lite då och då, fast den ser skräpigare ut på vintern den är typ 7 år nu
magiana
Det ser ut som om min cyklamen också tänker blomma. Den är väl inte heller läskunnig. smile.gif
renate
Min vita cyklamen blomma sedan mars med stora härliga blommor,den röda har också blommat om.När frostrisken är över plantera jag dem på en skuggig plats i trädgården.
Renate
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon