Malin Bergqvist
någon som hittat en klippare som funkar?

Är det bara jag, eller klumpar sig gräset helt galet just nu? Även när det inte direkt regnar är gräsmattan fortfarande fuktig, och min gräsklippare sätter igen hela tiden.

Efteråt ligger det gräsklumpar överallt, och ärligt talat börjar jag tröttna på att stå och skrapa bort blött gräs från undersidan hela tiden.

Är det någon här som har en klippare eller robotgräsklippare som faktiskt klarar lite fuktigt gräs utan allt det där krånglet?
Elin Lindgren
Samma här, det har varit helt hopplöst segt i år! 🙄 Man hinner ju knappt blinka innan mattan är dyngsur igen 🌧️.

Jag ledsnade ur totalt på min gamla klippare som lämnade "kobajsar" över hela gräsmattan så fort det var lite dagg ute. Bytte till en Navimow i2 LiDAR Pro för ett tag sen och det är faktiskt en helt annan värld! ✨

Grejen med den är att den klipper så pass ofta och i ett smart mönster, så gräsklippet blir aldrig så där långt och tungt att det hinner klumpa ihop sig. Sen verkar chassit vara byggt för att inte samla på sig allt gegg underifrån 🚜💨. Har knappt behövt röra min på hela våren, den bara tuggar på oavsett om det är fuktigt.

Sjukt skönt att slippa stå där och skrapa rent varannan dag! 🙌 Kolla in den, sparar en hel del svordomar kan jag lova! 😂
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon