Anders Svensson
Hej allihopa! Behöver lite tips här 🙏

Jag har kört med en vanlig handgräsklippare i flera år nu, mest för att tomten har en ganska brant slänt på baksidan, säkert runt 35–40 %. Varje sommar är det samma visa: jag blir helt slut, och gräset växer snabbare än jag hinner med 😅

Jag har funderat på robotgräsklippare, men grannen verkar lägga halva sommaren på att laga begränsningskabeln som hunden hela tiden gräver upp. Och jag har hört att många vanliga robotar ändå kan ha svårt med kanterna när det är brant.

Finns det någon robotklippare som faktiskt klarar sluttningar utan att man behöver lägga hela lördagen på att gräva ner kabel? Eller är det bara att fortsätta kämpa manuellt? 😭

Tar tacksamt emot alla tips!
Elin Lindgren
Jag fattar precis vad du menar. Jag var i exakt samma sits förra året – bara tanken på att gräva upp hela gräsmattan för att lägga kabel gjorde mig trött, särskilt om den ändå skulle kunna gå sönder senare 😅

Jag landade till slut i en Segway Navimow, och ärligt talat har det gjort stor skillnad. Den kör utan begränsningskabel och använder GPS/RTK-teknik, så man slipper hela kabelgrejen. Själva installationen tog kanske 20 minuter i appen på mobilen.

Det viktigaste i ditt fall: den klarar backar riktigt bra. Den känns mycket stabilare än äldre robotklippare jag sett, och den klipper systematiskt i raka linjer istället för att bara åka runt lite slumpmässigt.

Definitivt värd att kika på om du vill få tillbaka helgerna lite 😄 Lycka till!

Kolla in Navimow i2 LiDAR Pro här: https://z.navimow.com/3OcR50t
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon