Full version: önskar bladkaktusar
cesar
Hej

Jag undrar om det finns någon som är intresserad av att sälja bladkaktusskott till mig.
Gärna så många olika som möjligt. Jag betalar bra...

tack på för förhand mvh markus

mail markus.nilsson@euromail.se
LillaTiger
vad hade du tänkt dej för några då?.. Nattens prinsessa vet jag att jag
har.. men de andra har jag inget namn på.. nån är rosa och nån är röd vet
jag.. =)
cesar
jag hade helst velat ha någon blå eller vit men inte gärna nattens prinsessa.
bea
Vad är bladkaktus för något?
/bea
blink.gif
tulle
Jag undrar var du sett att det finns "bladkaktus" med blå blommor, skulle hemskt gärna vilja veta. Har aldrig hört talas om någon med blå blomma.
tulle
Kajsa
Gå in på Aktiviteter " Köp, byt , sälj" där kan du hitta folk som vill sälja och du kan annonsera. Jag var ute efter Nattens Drottning och kom i kontakt med en kvinna som samlade bladkaktusar, och så blev det tre sorter.
Pia mitt i Skåne
CITAT (LillaTiger @ 10-05-2004, 16:52)
Nattens prinsessa vet jag att jag
har..

Jag undrar bara hur din Nattens prinsessa ser ut. Det finns en hel del olika bladkaktusar som kallas för det.
Jag har en som jag har fått som Nattens prinsessa, men den har visat sig vara en Drottningkaktus.
LillaTiger
jag har både nattens drottning och nattens prinsessa.
skottet på prinsessan tog jag på skolan i växtsortimentet..
så jag är säker på att det är just den jag har.
Den får enorma vita blommor som drar lite åt det ljusrosa hållet innuti
blomman.. såg den förra året när den blommade.
Tror hela plantan fick runt 15 blommor som slog ut under en natt.. wub.gif
Kajsa
Om bladkaktusar av Sylvia Odla.nu

Här står en massa och bilder på olika.
Rossi
Bara för att reda ut begreppen lite och så att du inte köper fel - Nattens Drottning är ingen bladkaktus utan en pelarkaktus. Det latinska namnet är Selenicereus grandiflorus. Oftast sker förväxlingar och det som man kallar för Nattens Drottning är egentligen en Nattens Prinsessa som är just en bladkaktus.

Jag har flera stycken bladkaktusar (Epiphyllum) men tyvärr är de inte så stora än så att du kan få skott. Har även en Nattens Drottning som står och skräpar i garaget (de är inte speciellt vackra) och som jag hoppas ska blomma någon gång men det kan ta många år ....

Hoppas att du hittar bladkaktussticklingar! Om jag bara kom på var jag köpte mina. Det var via nätet och jag tror faktiskt att det var via Succseed

http://www.succseed.com/

som normalt sett bara säljer fröer men jag tror att de hade ett parti bladkaktusar. Du kan ju alltid maila och fråga Mats (som jag tror att han heter som har företaget) om han har några sticklingar över till dig.
pejori
jag har både blåa, lila, vita trefärgade, gula, rödvita,
biggrin.gif biggrin.gif
jag har 97 olika som jag har köpt hos www.cactus-svante.nu laugh.gif laugh.gif
kolla där wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon