Jag har börjat fundera på hur man kan göra trädgården ännu mer användbar under sommaren. Många lägger mycket tid på växter, uteplatser och grillplatser, men en pool verkar vara något som verkligen kan förändra hur man använder sin trädgård.
Det jag funderar mest på är om en pool faktiskt är så praktisk som många säger. Är det mycket arbete med rengöring och underhåll, eller blir det enklare med rätt utrustning?
En annan sak jag undrar över är uppvärmningen. I Sverige kan sommaren vara ganska varierande, så det vore intressant att höra vad ni använder – värmepump, solvärme eller andra lösningar? Hur länge kan man egentligen förlänga badsäsongen?
Jag tycker också att en pool verkar vara ett trevligt sätt att samla familj och vänner hemma. Istället för att alltid åka iväg för att bada kan man skapa en egen plats där barn och vuxna kan umgås.
För den som tittar på olika alternativ finns det många olika pooler, värmelösningar och tillbehör att jämföra. Jag hittade exempel på olika lösningar här: https://www.pooltime.se/
Men jag är nyfiken på era erfarenheter:
Hur länge har ni haft pool?
Vilken typ av pool valde ni?
Vad önskar ni att ni hade vetat innan ni byggde eller köpte pool?
Är det något ni skulle göra annorlunda idag?
Dela gärna era tips och erfarenheter! 😊