Full version: Jordgubbstorn
l8p8
Läste i en frågespalt om "jordgubbstorn". Detta verkar vara en utmärkt idé i teorin - inget ogräs, inga revplantor! Nu undrar jag bara: Fungerar det lika bra i praktiken? Hur ska de egentligen byggas? Jag har inte förstått de beskrivnigar jag stött på hittills, huh.gif men de var ju utan bilder... wink.gif
TeliaNet
misstänker att den skulle vara som den på willab.
l8p8
Hmm, jag har aldrig varit där...

Lotta
MRLINDELL
Jag har en jordgubbstunna om det är den ni menar. Fast jag kör med 3 sorters smultron. Man får plats med 32 plantor, dvs ett "helt smultronland".
Jordgubbarna hänger inte lika bra i tunnan och deras sässong är för kort. Smultronen ger bär hela sommaren och klart trevligast. Plantorna klarar en vinter i tunnan utan problem, min har stått ute hela vintern utan täckning.
Fenja
En kompis till mig har två gamla soptunnor, den sorten av nät, som hon klippt upp och gjort revor i där jordgubbarna växer och stortrivs! Det fungerar alldeles utmärkt-
Den från Willab bygger på samma koncept men är betydligt mindre, grannen har en sådan.
Mvh
Fenja
MRLINDELL
Smultrontunnan finns nu i albumet.
l8p8
Oj! Tack för svaren!
Verkligen fina smultronplantor, mrlindell!
Det jag läste om verkade snarast vara lådor staplade på varann på nåt intrikat sätt, men det här verkar ju ha lite Kajsa Warg över sig... *sneglar på tvättkogen* tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon