abborrmaster
Ja... För nåra veckor gjorde jag ett ämne som gick ut på att blommor gillar barrock musik bäst, om det är någon som minns det... Men skåda nu detta:

Hårdrock för termiter!!!

"Musik påverkar också djur. Termiter till exempel. De äter trä dubbelt så fort om de samtidigt får lyssna på riktigt hård heavy metal-musik. Det visar försök som gjorts."

Kan det vara därför jag har problem med sorgmyggor? De är ju oxå insekter biggrin.gif

/Simon
Ina
Undrar hur det är med fiskar???? Jag vet EN abborre som gillar Maiden i alla fall......... biggrin.gif
abborrmaster
jomenvisst...
Jörgen
Snyft. sad.gif då får väl jag sluta att spela hårdrock i min kolonistuga annars blir väl hela stugan uppäten.
Hårdrockare.
abborrmaster
jaså? Har du termiter?

Ozzy??? Is that you?

/Simon
Jörgen
Nej, inte än så länge som tur är, men dom kanske kan lockas dit av denna ljuvliga musik laugh.gif
abborrmaster
jomenvisst... Men o andra sidan kanske du gräver dubbelt så snabbt i jorden när du skruvar upp med... hmm... vet inte vad du lyssnar på så jag säjer maiden biggrin.gif

/Simon
Jörgen
Hur kunde du veta att jag gillar Iron maiden? Vi i rockbandet har förresten precis lärt oss att spela The trooper(skryt) Dom är bäst.
abborrmaster
haha... fan vad fräsht då! Jag e aldeles maiden-tokig själv! Betar av en hel del skivor per vecka biggrin.gif Ett band med mej som sångare e på G faktiskt, det blir nog en hel del maiden-covers då! Så förbannat svårt o leva upp till B-D bara!
Lirar du gura eller? Själv ska jag dra solos när jag inte sjunger, har lirat gura sen jag var en liiiiiten parvel...

Och konsärerna som hålls i år ska man väl inte heller missa? Jag var uppe o skaffade biljetter till den närmaste samma minut som de släpptes biggrin.gif

/Simon

SHAAAROOON??
Jörgen
Jodå, jag har försökt att få min gibson att låta någorlunda under dom tjugo
vi har spelat, men inte lyckats så speciellt bra. Musikalitén räcker väl inte riktigt till. Vi spelar mest egna låtar annars. Får väl hålla mig till köksträdgården istället. Förresten Maiden kommer väl inte i närheten av malmö. Det var 15 år sen sist vi såg dom i köpenhamn. Vår trettonåriga supertrummis skulle gärna vilja se dom.
abborrmaster
haha... Nja det e ju sthlm som jäller smile.gif

Men jag vet inte var höst-konserten kommer att hålla hus, det e ju så lite planerat på den ännu... Men vad e det för fel o ta en tripp till den kungliga huvudstaden då ? laugh.gif

Hörrö, vad e lättast o lira som ett nystartat band? Egna eller covers?

Jag är nämligen, för att uttrycka mej så där lagom ödmjukt en riktig jävel på låtskriveri smile.gif

/Simon
*Felix matte*
CITAT (abborrmaster @ 19-01-2003, 20:44)
Hörrö, vad e lättast o lira som ett nystartat band? Egna eller covers?

Jag är nämligen, för att uttrycka mej så där lagom ödmjukt en riktig jävel på låtskriveri smile.gif

[

Lättast är väl att köra med covers. Men HUR KUL är det?
Skriv!!! Det håller i längden.
Mer värt att få ut en egen än hundra covers.
Eller hur?
Inte vill du väl köra "dussinracet"
Jörgen
Helt klart egna. Det är alltid svårare att ta sig an en annans stil än att skapa sin egen.
abborrmaster
yes... Jag kommer ihåg när jag var grymt liten, kanske 10, 11 år och hade tillsammans med polarna ett band som spelade "akustisk kängpunk"... Bandet hette strålning och vi lirade bara hemmagjorda låtar... Kul som fan o lyssna på nu!

Jaja, eftersom jag inte ogillar att skriva låtar så blir det väl rimverkstad innan jag släcker nattlampan tongue.gif Oj, så här gulligt kan man ju inte prata när vi snackar metal laugh.gif

/Simon
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon