Titte
Veckan före midsommar skall min man och jag ta oss från Åland via Roslagen till Östersund och tillbaka.
På grund av tidsbrist blir det den snabbaste rutten tillbaka men vägen upp får gärna innehålla en och annan avstickare. Helt löst funderar vi på att kanske ta en inlandsväg upp och sedan susa via Sundsvall hem.

Hela denna region är helt ny för oss båda och därför undrar jag nu vad det finns i trädgårdsväg som vi absolut bara inte får missa?
Handelsträdgårdar (finns det någon speciellt intressant eller extra förmånlig) , parker, visningsträdgårdar - allt är av intresse!

Tips om övriga "pärlor" (=de som inte finns i turistguiderna) tas givetvis också emot med tacksamhet!

Titte
wolkenkrabber
si Östersund skulle ni kunna kolla på Vilhelm peterson-bergers sutga, och stocketit, sen kan ni kolla på Växtvaruhuset, dom har en Väldigt fin visningträdgård smile.gif, kommer med adresser och lite sått och gott senare när jag har tid
Dr_Westerlund
Utanför Norrtälje har du en trädgård som heter Växtplats Nybyn.
Ekologisk odling, café, mycket"mormorsväxter" och pelargoner.
Uteserveringen är flitigt besökt av gårdens igelkottar.
De har en hemsida där du kan kika mera. Sök på nybyn trädgård.
Själv brukar jag sommartid stanna till där på väg hem från jobbet,
otroligt avkopplande att bara sitta där i trädgården o ta en fika.

MVH AnnaLena
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon