Nu har jag petat ner fröna till det mesta av det jag skall ha i grönsakslandet. I vintras gick jag igenom vad jag brukar odla och vad jag brukar gilla att äta av det som odlas, och vad som brukar bli lyckat..... rolleyes.gif

Så i år har jag satsat på vaxbönor, 8 olika salladssorter, kryddor, 5 olika tomatsorter, pumpa, sommar- (2 sorter) och vintersquash (1 sort)! smile.gif biggrin.gif tongue.gif

Jag har dessutom slängt ner ringblommor, slingerkrasse och lite annat smått och gott lite här och var i rabatterna, gillar då blommor växer huller om buller på lite oväntade ställen! Jag satte dessutom blomsterbönor runt äppelträdet (där det redan klänger en kaprifol), runt staketstolparna, i jorden runt pionerna och riddarsporrarna, samt runt ett träd och en stor buske! Ser framför mig hur blomsterbönor klänger förälskat i de andra växterna

wub.gif

Jag har också lagt ranunkelknölarna i blöt, tänkte sätta orange ranunkel, med låg buskkrasse och svarta penseer i kruka....

Puh! Nu behöver jag mera kogödsel innan jag kan fortsätta! Nästa steg är att peta ner 4 påsar luktärter, sedan har jag fortfarande en massa bebisar att bereda plats för i rabatterna!

smile.gif sleep.gif laugh.gif