Full version: Höstanemon..
lavendel
Hej rolleyes.gif !
Hade förträngt min längtan efter vita höstanemoner...men när jag var på Plantagen i helgen så såg jag en bild av dom på en hylla...inga plantor dock!
Hur var det nu...sätter man dom på hösten eller på våren...och om det finns plantor nu...är det nån som vet var...i stockholmstrakten?
Lavendel
Ewa L
Jag hoppas verkligen att jag minns rätt att de skall planteras på våren, annars har jag gjort bort mig. Har beställt och de kommer senare i veckan (tillsammans med en hel del annat). wub.gif
lavendel
Hej Ewa L! smile.gif
Var har du beställt dom??
Lavendel
Ewa L
På Althea. (www.althea.se) Det bästa är att de inte har någon minimi-beställning. Dessutom var de jättetrevliga och personliga. Ringde upp mig hemma för att fråga om de hade förstått rätt på en grej på min beställning.
Har alltså inte fått växterna ännu, så jag kan inte rekommendera just dem — än.
lavendel
Tack för svaret Ewa L...ska testa att beställa!
Lavendel smile.gif smile.gif smile.gif
Eva i Norrköping
Japp, de ska absolut planteras på våren. Billbäcks utanför Norrköping har vita höstanemoner hemma just nu... men det kanske är för långt iväg?
Hannele
Man gör alltid tvärtom... vårblommande planteras på hösten - höstblommande på våren.
Men det är svårt för handeln att sälja icke-blommande växter,
därför blir det ofta fel i plantskolan.
lavendel
CITAT (Eva i Norrköping @ 11-05-2004, 18:20)
Japp, de ska absolut planteras på våren. Billbäcks utanför Norrköping har vita höstanemoner hemma just nu... men det kanske är för långt iväg?

Jo...lite långt är det...men kanske kan jag locka särbon till en helgutflyckt!
Lavendel rolleyes.gif
lavendel
CITAT (Hannele @ 11-05-2004, 19:07)
Man gör alltid tvärtom... vårblommande planteras på hösten - höstblommande på våren.
Men det är svårt för handeln att sälja icke-blommande växter,
därför blir det ofta fel i plantskolan.

Tack Hannele...det var en bra tumregel!
Lavendel rolleyes.gif rolleyes.gif
pimpim
CITAT (Ewa L @ 11-05-2004, 15:38)
På Althea. (www.althea.se) Det bästa är att de inte har någon minimi-beställning. Dessutom var de jättetrevliga och personliga. Ringde upp mig hemma för att fråga om de hade förstått rätt på en grej på min beställning.
Har alltså inte fått växterna ännu, så jag kan inte rekommendera just dem — än.

Tack för tipset Ewa L. Det var en bra länk, bara synd att det inte finns bilder. Du kan väl informera om hur växterna är när du fått dom? Är på jakt efter alunrot och såg att dom har det där.

Pia
Ewa L
CITAT (pimpim @ 12-05-2004, 12:35)
CITAT (Ewa L @ 11-05-2004, 15:38)
På Althea. Tack för tipset Ewa L. Det var en bra länk, bara synd att det inte finns bilder. Du kan väl informera om hur växterna är när du fått dom? Är på jakt efter alunrot och såg att dom har det där.

Pia

En del växter har bilder, men kanske inte just denna.

Har tidigare rapporterat från mina erfarenheter av Postorderväxter — ex.vis Horto Green, så det gör jag gärna.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon