Annie-72
Hej!! Ser att andra får vädefulla tips vad gäller klematis. Själv skulle jag vilja ha ett vackert vitt exemplar som skall få samväxa med mina två röda klätterrosor (Symphatie). Nån med förslag.... smile.gif //Annie

[QUOTE]
kristerh
Det finns en som heter "summer snow" den är kraftigt växande med ganska små blommor ca 5 cm. (Gräddvita blommor)
Krister
MRLINDELL
Jag håller också på 'Summer Snow', har den själv och den fungerar bra.
Kajsa

Denna är toppen, en svensk frisk klematis zon 5, den har fullt av knoppar nu och fryser inte ner ett dugg, Albina Plena E, den blommar till och från hela sommaren/ hösten. Blir ca 3m eller mer.
Kajsa
E-Plantor/ Clematis
Här kan du läsa om dom.
Eva i Norrköping
Jag har också en Summer snow, men oj vad den växer, det är för mycket.... Den har så mycket blommor, men de är ganska små, på nåt sätt ser man inte skogen för alla trän...
Jag skulle nog hellre prova en storblommig klematis tillsammans med klätterrosor.
Smekajsa
ååååhhhh Kajsa.....
visst är den helt underbar !!!!!

köpte en förra året och den kommer nu som bara den......
Betty
Valge Daam
fiffigafrun
Betty, är Valge Dam härdig i zon 6 tror du? Det var ju kanonfin!
Hade tänkt skaffa en Albina Plena annars men den här var ju vackrare. Får bli både i så fall kanske....

/Karin
Betty
Ja den är härdig här. smile.gif
Mia, zon 3
Vad tror ni om 'Mrs Bateman'? "Proffsen" säger att den vill ha det varmt, men vad säger ni som har den själva?
Annie-72
Hej och tack för alla svar. Den som hittills tilltalat mig bäst är Valge Daam eller Snow Queen som visades i annat inlägg. Hur som helst tack för ert engagemang//Annie
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon