miaadner
Nu har jag börjat plantera ut. Den nya rabatten är färdig och vissa av mina förodlade sommarblommor börjar få knoppar, så nu kan jag bara inte vänta längre.

Miniväxthuset har stått ute om dagarna i över två veckor nu så jag anser att avhärdningen är klar!

Igår åkte förodlade Pompon-dahlior ut. Satte även två astilbe (köpta från odla.nu) och förodlad vit kantlobelia. På framsidan sådde jag Underblomma och satte ut förodlade lilleput Zinnia.

Nu skall jag ut och fylla på lite god jord i den andra rabatten på framsidan och sätta ut resten av zinniorna och så en till omgång Underblomma.

I trädgårdslandet (minimalt) sådde jag morötter och sticklök. Potatis ligger redan i jorden sedan tidigare och har börjat visa blast. Groddade blomsterbönor åkte också i jorden.

Så, håll nu en liten tumme för att det inte blir några mer frostnätter där jag bor!
MariaS
En och annan frostnatt klarar de nog. Frosten varar högst ngn timme strax före soluppgången så här års.
Skulle du ändå vaara orolig, kan du täcka växterna med antingen bubbelplast eller fiberduk över natten.

MariaS
mari_tres
Tänk positivt: Det som inte dödar, det härdar!! tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon