Mamsen har en Hjärtan på tråd som finns på hennes arbetsrum, nu har det börjat komma små kulor, mindre än lingon i bladvecken o hon undrar så vad det är. Är det frön? Är det ngn form av blomma? Jag lovade att fråga här bland er som förmodligen kan lite mer än jag om det.
Mina Hjärtan på tråd som är ganska gamla har haft "kulor" som har blivit stora. Jag tror att kulorna kan bli nya plantor, jag har sett att några som har legat på jorden har vuxit fast och fått nya "trådar". Nu har jag provat att gräva ner dem själv för att få större plantor, får se om jag lyckas.
/ Anna
kryddan
12-05-2004, 18:29
"kulorna" är såvitt jag vet nånslags vattentankar - och ja, man kan föröka plantan med dem. Det är inte en blomma, Hjärtan på tråd blommar men de SER ut som blommor
Hej! Hur ser blommorna ut på Hjärtan på Tråd? Kulorna är vita har jag sett, men nu går jag och väntar på första blomningen! Är det något särskilt man ska tänka på för att få denna fina dekorationsväxt att blomma snabbare? Dessutom undrar jag om dessa kulor bildas vid rotning av växten i vatten? Tacksam för svar! mvh Ann-Louise
lena:-)
30-05-2004, 11:18
De där vita kulorna vet jag inte vad det kan vara, det har mina plantor också haft, men det är inte frön ialla fall. Jag fick frön av min "hjärtan på tråd" som jag satte och , minsann, up kom det nya fina små "hjärtor". Det hade blivit små fröskidor med lite ulligt inuti, och så frön förståss. JAg öppnade dem och satte fröna ganska så omedelbart. Eftersom jag lyckades få upp nya plantor så var det nog ingen krävande process.
Tack för den fina blombilden, Ina!/mvh Ann-Louise