abborrmaster
Tillexempel angelfire förbjuder mej att visa/länka bilder som jag lagt upp...

då blir det bara såhär: och de e ju inte så kul.

Jag e nu tvungen att lägga upp bilder på bedömningssiter o grejer för att kunna visa dem...

Jag har däremot sett folk här lägga upp sina bilder men kör ni betalsida då eller???

Snälla svara! Jag har varit foruman i flera år och alltid haft detta problem!!!!!

/Simon
Berith
Många här har ett fotoalbum på alltomtradgard.se!
yla
haha vikken gullig bild på dej tongue.gif

har du ingen hemsides adress tillexempel på ditt internetabonnemang
de brukar man ju ha
Helen i Skåne
Det finns ju tex Passagen där du kan ha en gratis hemsida eller så kan du betala för en webbadress och ha din hemsida på. Jag vet inte exakt hur stort utrymme man har på Passagen men jag tror nog att du får plats med en hel del. Eller Yahoo och AoT som har fotoalbum, då behöver du inte göra någon text utan bara ha bilder. Men det är kanske svårt att vara utan text? Min äldste sa en gång om sin lillebror att det "var mycket text i honom" och jag tror att du har samma sjuka... laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
KURT
Hos Yahoo får man 30 MB fritt, dock kan man max ladda upp 5 MB i taget. Ett problem hos Yahoo kan vara att adresserna till kontot inte verkar vara helt stabila.
Berith
Någon/några gratissidor tillåter inte att man länkar bilderna vidare.
Väldigt väldigt väldigt osäker, men visst är väl Yahoo en av dom....?
Ingemar
Ett fotoalbum är på gång här inom en inte alltför avlägsen framtid, jag ska bara lösa en del tekniska problem, men sen kommer det smile.gif
Berith
Spännande! Det är vi nog många som ser fram emot. smile.gif wub.gif
Helen i Skåne
Kul Ingemar! Måste säga att ni är VÄLDIGT lyhörda här, vi får ju precis som vi vill med det mesta... laugh.gif Bra jobbat!
Berith
Jaaa, och han ser alltid lika glad ut, vad vi än tjatar om! biggrin.gif wub.gif
abborrmaster
CITAT (Helen i SkЕne @ 20-01-2003, 07:15)
Det finns ju tex Passagen dДr du kan ha en gratis hemsida eller sЕ kan du betala fЖr en webbadress och ha din hemsida pЕ.

har du kanske fåt det där med gratis om bakfoten ? smile.gif

/Simon
Helen i Skåne
Om du blir medlem på passagen kan du göra en egen hemsida och där ha bilder för visning Kolla här! smile.gif
yla
CITAT (Ingemar @ 20-01-2003, 07:37)
Ett fotoalbum är på gång här inom en inte alltför avlägsen framtid, jag ska bara lösa en del tekniska problem, men sen kommer det smile.gif

jättekul att vi ska få fotoalbum här
ni är duktiga o snälla mot oss minsann
tack för att ni orkar rolleyes.gif smile.gif
abborrmaster
just ja... Passagen... Min polare har faktiskt tjötat om att jag ska lägga av med angelfire och köra passagen istället pga flera själ... Jaja man får ju 5 mb mer oxå!

så jag signar upp....

/Simon
Gossen Ruda
Passagen har stoppat direktlänkning av bilder. Spray har konstiga regler, ibland försvinner sidor utan förklaring mm. Själv har jag 5 x 10 mb på Telia utan problem, ingår i uppkopplingsavtalet. Fast det verkar som om vissa leverantörer stoppat Telia, oklart varför. Internet är en djungel där djungelns lag ibland råder.
abborrmaster
jaha... på D viset.. då e det bara o lägga ner as usual då...

/Simon
Monique
rolleyes.gif LYSANDE STICKAN biggrin.gif

Hoppas att det blir enklare med bilderna, jag talar nu för mig själv som inte är proffs på allt det här flyttandet och storleksbestämmandet av det stackars alstren. blink.gif
trots Berith´s idoga försök att få mig att förstå biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif wub.gif
Berith
CITAT (Monique @ 20-01-2003, 19:33)
---trots Berith´s idoga försök att få mig att förstå biggrin.gif  :D  :D  :wub:

Åh jag som trodde att du satt hemma och övade... blink.gif smile.gif
Jörgen
Finns någon som vet om man fixa till foto-cd bilder som jag har lagt in i datorn på "mina bilder" så att jag skicka en signaturbild på mig själv.
Det har tydligen med dom häringa kb att göra tydligen. Jätte-tacksam för svar.
Helt rudis på den häringa manicken.
Måste man verkligen lägga ut dom på nätet nånstans först?
Fialotta
Till signaturbilden kan man i alla fall
skicka bild som du har i Dokument/dina bilder
det fungerar i alla fall...det är bild till det man skriver som är lite marigare
men snart får vi ett eget fotoalbum på forumet!

Hoppas jag inte rörde till allt för dig nu unsure.gif
yla
CITAT (Jörgen @ 20-01-2003, 23:14)
Finns någon som vet om man fixa till foto-cd bilder som jag har lagt in i datorn på "mina bilder" så att jag skicka en signaturbild på mig själv.
Det har tydligen med dom häringa kb att göra tydligen. Jätte-tacksam för svar.
Helt rudis på den häringa manicken.
Måste man verkligen lägga ut dom på nätet nånstans först?

jodå hämta bilden på cdn o spara den i mina dokument tillexempel
sen kan du ladda upp den som signaturbild
har du nåt bildprogram så kan du kanske ändra proprtionerna
i det programmet först
men jag märkte att det verkar som om det ändras av sej själv o då kan de ju bli fel me prportionerna
Monique
mad.gif Berith... Maken har inte haft "tid" att ominstallera fotoprogrammet
efter formateringen i julas, hrmmm...... sad.gif

Annars tar jag bilder och bara längtar till våren då pallkragar, korgar,komposter och annat fint skall förevigas. (hundarna kanske biggrin.gif laugh.gif )

Tar gärna emot tips på fotoprogram, nu när det ändå skall göras om i min dator.

Just det, Pionerna har tittat upp 3mm, uj uj.
wub.gif
Berith
CITAT (Monique @ 21-01-2003, 18:27)
mad.gif Berith... Maken har inte haft "tid" att ominstallera fotoprogrammet
efter formateringen i julas, hrmmm...... sad.gif

Testa att installera programmet själv, vetja! Eller är det så illa att du inte får? unsure.gif smile.gif
Fast å andra sidan tycker jag också att det är behändigt att ha mannen att skylla på om det han gjort inte blir bra... biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon