Full version: mot husvägg eller ej
Datamamma
Hej
Ska köpa ett växthus och kan inte bestämma mig om jag vill ha ett som man sätter mot väggen eller ett "vanligt".
Har även sett ett i RUSTA med plast över.
Har inte hur mycket pengar som helst och vill nu få lite råd av erfarna växthusare.

Åsa
Ingrid på Västkusten
Hej hopp,

Det som finns i Rusta är la ganska trevligt men jag undrar vad som händer när det blåser!
Själv har jag vägghängt växthus och skulle aldrig byta ut det emot ett liknande 'single' dels för ett 5 kvm vägghängt växthus drar mycket nytta av husväggen i form av värme och vindskydd. Plus att det känns mycket större!
Men ett vägghängt är inte gratis heller - jag tycker mig ha märkt att det *egentligen* är mkt dyrare är motsvarande 'single'..... men men. Om Du kikar på t ex Willabs växthus så kan man köpa ett litet och så höja upp sockeln ordentligt så vinner Du otroligt mycket i sidohöjd = guld värt.
En bra ska till med väggväxthus, man kan hänga hur mkt hyllor som helst på husväggen biggrin.gif

Hälsar Ingrid
Annisen
Har ett växthus mot en gavel av en stor lada och man får mycket nytta av värmen från väggen samt att man kan lätt få upp hyllor. Risken är dog väldigt stor att snön faller över glastaket som ger vika. Tyvärr så råkade en vän ut för det och fick riva ner allting...
Ska bygga ett fristående växthus nästa år av stora fönster, ska bara skrapa, kita olja måla först.... pust... Men kommer att få ett större och det behövs för fingrarna blir jue inte mindre gröna tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon