Full version: Gullklematis
katti
Jag sådde lite gullklematis tidigare i vår som kommit upp jättebra. Jag har flera gånger tvingats nypa dom för de växer för högt och in i lysrören. Nu undrar jag hur jag ska göra om några veckor när jag sätter ut dom? Gräver jag bara ned dom och låter dom fortsätta växa eller är det nåt special? unsure.gif
Christer i Falköping
Nej, inget speciellt med den. Sätt den så att rötterna skuggas av någon annan växt. Det gillar alla clematisar.
Christer.
katti
Tack för hjälpen
Jag tror jag har en bra plats för dem... de kommer att planteras på en sida av en spalje, där de får skugga, och få ha bladen och blommorna på den andra sidan, så de får sol. Ganska bra va? smile.gif biggrin.gif
Christer i Falköping
Mycket bra! smile.gif
Christer.
Eva i Norrköping
Katti, hur gjorde du för att få dem att gro? Jag sådde för en månad sen och inget har hänt.... sad.gif Fick frön av en granne, och jag har några kvar. Tänkte försöka igen, men har du något tips?
Betty
Stratifiera fyra veckor i kylskåpet. smile.gif
katti
Gullklematisen köpte jag från Impecta och gjorde inget speciellt med dem... de grodde fint... det kanske var någe fel på dina frön?
Däremot min alpklematis kom aldrig sad.gif , får kanske göra ett nytt försök nästa år rolleyes.gif
Christer i Falköping
Tänk på att om de inte gror i år, så kan de göra det nästa år. Så släng inte krukinnehållet, utan ha tålamod och håll dem fuktiga.
Christer.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon